اخبار و تحلیل سیاست های کشورهای جهان

دراین وبلاگ به بررسی مسائل سیاسی دنیا می پردازیم

اخبار و تحلیل سیاست های کشورهای جهان

دراین وبلاگ به بررسی مسائل سیاسی دنیا می پردازیم

طبقه بندی موضوعی
دسته بندی: فوتبال ایران تاریخ: ۰۸:۴۹:۵۸ ۱۳۹۴/۰۸/۱۸
سایز متن:

داور بازی ذوب آهن _ پرسپولیس گفت: امیدوارم در برنامه امشب نود مشخص شود که من مقصر نبودم.

یداله جهانبازی در گفت و گو با کاپ ، درباره اینکه گفته شده در لحظه برخورد دروازه بان پرسپولیس با کاوه رضایی، ایمان صادقی با تکل دوپا روی مهاجم ذوب آهن خطا مرتکب شده صحبت کرد و از عدم موافقت رییس کمیته داوران با این مطلب خبر داد. ضمن اینکه گفت دلیل اخراج مهاجم ذوب آهن این خطا نبوده است. جهانبازی همچنین از کارشناسی که امشب در برنامه نود حضور پیدا خواهد کرد خواست تا بی غرض کارشناسی کند.

متن کامل این گفت و گو در ادامه می آید:

*این موضوع مطرح شده که خطای صادقی روی رضایی از دید همه پنهان مانده است.

بله! فردای همان روز در این باره بحث شد ولی ما بحث مان خطای هند بود که کمک من به خاطرش پرچم زد.

*دروازه بان پرسپولیس با تکل دوپا روی پای رضایی می رود. ممکن نبود باعث شکستگی پای کاوه یا پارگی رباط صلیبی و مینیسک او شود؟

اتفاقا من بعد از آن صحنه جای استوک صادقی را روی عضله دوقلوی بازیکن ذوب آهن دیدم که باعث جراحت شده بود ولی ما به خاطر یک خطای دیگر کارت قرمز دادیم. چون کمک داور به من گفت که هند اتفاق افتاده است.

*اگر تشخیص جدیدی در این باره داده شود در ماهیت کار تغییری ایجاد خواهد شد؟

خیر! چون بازی سوت خورده و تمام شده است و از این نظر نمی توان نتیجه ای را تغییر داد. فقط ممکن است در تصمیمی که برای ما داوران گرفته می شود تغییراتی ایجاد کند که آن هم خیلی بعید است.

*به چه دلیل؟

چون وقتی با آقای اصفهانیان در این باره حرف زدم گفت که خطایی رخ نداده است...

*...یعنی پرش صادقی روی زانوهای رضایی را ندیده است؟

خیر! گفت که او خطایی در آن صحنه نمی بیند.

*چه زمانی این بحث مطرح شد؟

فردای آن بازی مسئولان ذوب آهن این موضوع را گفتند و چند عکس واضح از پشت دروازه هم منتشر کردند که مشخص می کرد صادقی به پای رضایی برخورد کرده است ولی اصفهانیان گفت وقتی دروازه بان به هوا بلند می شود بالاخره باید به زمین برگردد و ممکن است با بازیکن حریف هم برخورد کند.

*اما این به هوا رفتن ده متر بیرون از محوطه جریمه بوده است؟

این نظر رییس کمیته داوران است.

*اگر زانوی رضایی برمی گشت و پایش می شکست چطور؟

در آن صورت که حتما ما خطای دیگری اعلام می کردیم ولی چون ما هند گرفتیم در این مدت هم همه کارشناسان این صحنه را از این منظر بررسی کردند.

*فکر می کنی امشب در برنامه نود در این باره هم بحث شود؟

نمی دانم. امیدوارم که هر بحثی پیش می آید کارشناسی که اتفاق رخ داده را کارشناسی می کند کسی نباشد که با کمیته داوران و رییس آن زاویه نداشته باشد. کسی باشد که ماهیت کار را به درستی نشان دهد وگرنه واقعا فرقی نمی کند چه کسی باشد.

*غیاثی باشد خوب است یا بد؟

غیاثی که در همان اولین اظهاراتش ما را سلاخی کرد. فرقی نمی کند.

*اوضاع در محل کارتان در مدرسه خوب شده است؟

کم کم این ماجرا در حال عادی شدن است و آنها هم همچنان سئوالتی می پرسند ولی قبلا هم گفتم که زندگی ادامه دارد. تب و تاب این موضوع هم از بین می رود.

*خانه پدری تان رفتید؟ خانواده چه می گویند؟

پدرم که در قید حیات نیست ولی مادرم را دیده ام.

*او هم از این ماجرا خبردارد؟

مگر می شود در محیط کوچکی که در آن زندگی می کنم مطلع نشده باشند. او هم این مسأله را می داند و خیلی هم از این بابت ناراحت است و من هم خیلی نگرانش هستم.

*در برنامه ای در تلویزیون گفته شد جهانبازی که می گوید از کمکش درباره خطای صادقی سئوال کرده از لحظه استارت زدن برای رسیدن به صحنه برخورد، کارت قرمزش را درآورده بود. آیا این تصمیم را از 40 متری گرفتید؟

خیر! نمی دانم چرا همه دوست دارند موضوع را به این شکل جلوه دهند که من تعمدی در این کار داشتم. من درست در فاصله 4، 5 متری صحنه دستم را روی جیبم می آورم و کارت را خارج می کنم. قبل از آن در حال دویدن به کمکم نگاه می کردم که او برای چه دلیلی پرچم زده است وقتی او به دست اشاره کرد متوجه شدم که هند گرفته. کارت قرمز را بیرون کشیدم و باز هم دوباره به سراغش رفتم که ببینم درست دیده است یا نه که گفت دیده است که توپ به دست دروازه بان برخورد کرده است.

*پس امشب منتظر این هستید که مشخص شود شما تقصیبری در این موضوع نداشتید؟

البته که دوست دارم ثابت شود من نه عمدی داشتم و نه اشتباهی کردم. من از دور به صحنه رسیدم و فقط به حرف همکارم اعتماد کردم. کاری غیر از این هم نمی توانستم انجام دهم.

*انتظارتان از برنامه نود امشب چیست؟

فقط اینکه مشخص شود که من روی چه دلیلی کارت قرمز را نشان دادم. من از یکسوی زمین نمی توانستم تشخیص بدهم که چه اتفاقی رخ داده و باید به کمک داورم اعتماد می کردم و این تنها کاری بود که از دستم بر می آمد. فردوسی پور باید ثابت کند من مقصر نبودم.

*به تهران سفر نمی کنید؟

فعلا به تهران نمی آیم. هرچه از بطن این مسایل دورتر باشم برای خودم و خانواده ام بهتر است.

  • ۹۴/۰۸/۱۸
  • amirreza mahabadi

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی