اخبار و تحلیل سیاست های کشورهای جهان

دراین وبلاگ به بررسی مسائل سیاسی دنیا می پردازیم

اخبار و تحلیل سیاست های کشورهای جهان

دراین وبلاگ به بررسی مسائل سیاسی دنیا می پردازیم

طبقه بندی موضوعی

ماجرای درگیری لفظی ناو ایرانی و اسرائیلی

پنجشنبه, ۵ آذر ۱۳۹۴، ۰۴:۵۳ ب.ظ
فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: می‌توان ناو هواپیمابر را در کشور با توجه به پتانسیل کنونی ساخت.
ماجرای درگیری لفظی ناو ایرانی و اسرائیلی
به گزارش افکارخبر، امیر دریادار "حبیب‌الله سیاری" گفت‌وگویی با ما درباره دیپلماسی دریایی سازوکار ساخت ناوهواپیمابر، توسعه سواحل مکران و نحوه استخدام و جذب در نیروی دریایی و ... را داشت که در این بخش به این گفت‌وگو می‌پردازیم.

 یکی از اقدامات خوبی که نیروی دریایی ارتش پیگیر آن است، دیپلماسی دریایی بوده که تا امروز هم شاهد رفت و آمدهای بسیار خوبی بین ایران، چین و روسیه بودیم. اولا نقش این نوع دیپلماسی را در توسعه روابط و قدرت نظامی چگونه ارزیابی می‌کنید و ثانیا برنامه نیروی دریایی ارتش برای سفر به سواحل اروپای غربی چیست؟


-تدبیر فرماندهی معظم کل قواست که فرمودند: نیروی دریایی همچون وزارت امورخارجه می‌تواند در توسعه روابط دپلماتیک دریایی حضور داشته باشد.
دیپلماسی دریایی جمهوری اسلامی ایران و خصوصا نیروی دریایی ارتش باعث شد تا دشمنان که تلاش می‌کردند موضوع ایران هراسی را بر منطقه رواج دهند به اهداف خود نرسند و این موضوع بسیار در صلح و دوستی و توسعه دیپلماسی دریایی موثر است.


ما تاکنون با کشورهای مختلف همچون یمن، عربستان، سودان، سوریه، جیبوتی، تانزانیا، سریلانکا، چین، روسیه و... رفت و‌آمد داشتیم. این حرکت نیروی دریایی ارتش یک حرکت جهانی به حساب می‌آید و در همه بنادر دنیا رفت و آمد بین کشورها وجود دارد و این یک پیام صلح و دوستی دارد که نشان از حسن نیت و دوستی کشورها نسبت به یکدیگر است.


 آیا قصد ساخت ناو هواپیمابر در کشور وجود دارد و این پروسه تاکنون به کجا رسیده است؟



-ما بنا به مقاطع مختلف زمانی توانمندی‌ها و قدرت خود را به معرض ظهور می‌گذاریم و این را با قوت و قدرت می‌گویم که توانایی شروع بکار و ساخت ناو هواپیمابر را داریم و بنا به دستور آن را انجام می‌دهیم.

من این را بدون هیچ گونه تبلیغی عرض می‌کنم که پتانسیل جوانان کشورمان بسیار بالاست و از این پتانسیل می‌توان در عرصه تولید و ساخت و خودکفایی استفاده کرد و ضمنا پتانسیل ساخت ناوهواپیمابر در کشور وجود دارد.

جمهوری اسلامی ایران با ساخت ناوشکن‌های مختلف نشان داد که در عرصه ساخت شناورهای سنگین خودکفاست و می‌تواند هر ناوشکن و هرگونه تجهیزات نظامی را بدست متخصصین خود بسازد و در نیروی دریایی ارتش هم اقدامات بسیار خوبی انجام شده است.

سواحل مکران یک نقطه استراتژیک در کشور محسوب می‌شود. نقش نداجا در توسعه و آبادانی، امنیت و بهبود شرایط عمومی این منطقه چیست و تاکنون چگونه بوده است؟



سواحل مکران یکی از مهمترین سواحل جمهوری اسلامی ایران است که مقام معظم رهبری درباره آن فرمودند: سواحل مکران یک گنج است و باید به آن توجه شود. مکران دروازه طلایی ورود جمهوری اسلامی ایران به آب‌های آزاد است و باید در اجرای تدابیر مقام معظم رهبری در توسعه این سواحل بکوشیم. نیروی دریایی راهبردی ارتش در اجرای تدابیر فرمانده معظم کل قوا توسعه سواحل مکران را با جدیت در دستور کار دارد و مردم باید حقیقتا مکران را بشناسند و دراین زمینه کارهای فرهنگی نیز نیاز است.

 یکی از ناوگروه‌های جمهوری اسلامی ایران با سفر به مدیترانه با یک ناو اسرائیلی برخورد کرد و ظاهرا زمانی که ناو اسرائیلی از ناوگروه ایرانی سوال پرسید با پاسخ قاطع ناوگروه ایرانی مواجه شد درباره این موضوع کمی توضیح دهید و نظرتان را مطرح کنید.



-زمانی که یک ناو از یک منطقه عبور می‌کند در صورتی که قصد داشته باشد وارد سواحل کشور آن منطقه شود نیروهای مستقر در آن کشور سوال می‌کنند که شما که هستید و تذکر می‌گیرند. ما هم در آب‌های بین‌‌المللی مدیترانه در حال جک‌زنی بودیم و حرکت در مسیر آب‌های بین‌المللی آزاد است و در آن زمان ناوگروه صهیونیستی از ایران سوال پرسید که تو که هستی و ناو گروه ما پاسخ داد: که ما اصلا شما را نمی‌شناسیم و شما که هستید و ما اصلا رژیم صهیونیستی را به رسمیت نمی‌شناسیم.
ن
حوه استخدام و جذب در نیروی دریایی ارتش چگونه است؟



ما دوره‌های مختلفی را برای استخدام و جذب داریم که یکی جذب پس از دوره دیپلم و آموزش یکسال و خدمت در نداجا با درجه مهناوی دوم و یکم در ۲۲ تخصص از جمله عرشه، مکانیک، فایرکنترل، عملیات ویژه و ... است. افسران نداجا نیز از طریق کنکور سراسری وزارت علوم که اطلاعیه‌اش همین اخیرا منتشر شده آزمون می‌دهند و پس از قبولی دوره می‌بینند و در چند دانشکده عرشه، مکانیک، الکترونیک، کمیسری و... دانش آموخته می‌شوند و به خدمت نداجا در می‌آیند.

دربحث تکاوری هم دوره‌های مختلفی وجود دارد که از جمله آن می‌توان به دوره تخصصی تفنگ‌داری و تکاوری اشاره کرد که شخص تکاور بعنوان یک انسان چابک و ورزیده می‌تواند در سطح آب و زیر آب عملیات انجام دهد.

البته کسی که قصد دارد تکاور شود و دوره‌های سی تی اس ۳-۲ و۱ را بگذارند باید بسیار روحیه و پشتکار بالایی داشته باشد و چتربازی و غواصی و سایر دوره‌ها را با قدرت پشت سرگذاشته باشد. یک تکاور یا یک نیروی عملیات ویژه نداجا اگر بخواهد داوطلب شود باید انگیزه، روحیه و پشتکار لازم را داشته باشد چون این کار بسیار سخت بوده و تلاش و انگیزه بسیار بالایی می‌خواهد.

دوره تکاوری نهایتا به کجا ختم می‌شود؟



در انتهای دوره تکاوری یک دوره ۳۰ مایلی پیاده روی‌ست که باید در مدت ۵ ساعت و نیم دریک مسیر کوهستانی بدویم و در این زمینه داشتن انگیزه بسیار لازم است.
به این دلیل است که گفته می‌شود اگر داوطلب تکاوری انگیزه، روحیه و پشتکار کافی نداشته باشد موفق نمی‌شود و لزوم گذراندن دوره‌های سخت برای تبدیل شدن به یک نیروی ویژه لازم و ضروری است.
  • ۹۴/۰۹/۰۵
  • amirreza mahabadi

اسرائیل

ناو ایرانی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی