اخبار و تحلیل سیاست های کشورهای جهان

دراین وبلاگ به بررسی مسائل سیاسی دنیا می پردازیم

اخبار و تحلیل سیاست های کشورهای جهان

دراین وبلاگ به بررسی مسائل سیاسی دنیا می پردازیم

طبقه بندی موضوعی

سه کشور جدید به لیست محدودیت‌های ویزا در آمریکا اضافه شدند

وزارت امنیت داخلی آمریکا اعلام کرد که سه کشور یمن، سومالی و لیبی به فهرست کشورهایی که برای استفاده از طرح معافیت از اخذ روادید با محدودیت مواجه هستند، اضافه شدند.

خبرگزاری فارس: سه کشور جدید به لیست محدودیت‌های ویزا در آمریکا اضافه شدند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سه کشور جدید به فهرست کشورهایی که برای استفاده از طرح معافیت از اخذ روادید آمریکا با محدودیت مواجه هستند، اضافه شدند.

اتباع 38 کشور «دوست آمریکا» که عمدتاً کشورهای اروپایی هستند به موجب قراردادی موسوم به «معافیت از روادید» می‌توانند بدون اخذ روادید به آمریکا سفر کنند.

اما کنگره آمریکا دی‌ماه سال جاری بعد از مشورت با مقامات کاخ سفید طرحی را تصویب کرد که به موجب آن اتباع هر یک از این 38 کشور در صورت سفر به ایران، عراق، سوریه و سودان در 5 سال گذشته نمی‌توانند از این امتیاز استفاده کنند و بایستی روال‌های قانونی مربوط به صدور روادید را طی کنند. باراک اوباما، این طرح را امضا و آن را به قانون تبدیل کرد.

این طرح همچنین از شهروندان دارای تابعیت دو گانه که علاوه بر داشتن تابعیت هر یک از این 38 کشور اتباع عراق، ایران، سوریه و سودان هم می‌شوند می‌خواهد در صورت قصد برای ورود به آمریکا متقاضی صدور روادید شوند. 

حالا امروز پنجشنبه خبرگزاری رویترز گزارش داده که آمریکا سه کشور دیگر را به فهرست محدودیت‌ها برای استفاده از طرح ممنوعیت دریافت اخذ روادید اضافه کرده است.

به گزارش این خبرگزاری، وزارت امنیت داخلی آمریکا یمن، سومالی و لیبی را به فهرست کشورهایی که درباره استفاده آنها از طرح معافیت از روادید نگرانی وجود دارد،‌ اضافه کرده است.

  • ۹۴/۱۱/۳۰
  • amirreza mahabadi

امریکا

محدودیت ویزا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی