اخبار و تحلیل سیاست های کشورهای جهان

دراین وبلاگ به بررسی مسائل سیاسی دنیا می پردازیم

اخبار و تحلیل سیاست های کشورهای جهان

دراین وبلاگ به بررسی مسائل سیاسی دنیا می پردازیم

طبقه بندی موضوعی

مخالفت فرماندهان ایرانی با اعزام به سوریه!

پنجشنبه, ۱۴ آبان ۱۳۹۴، ۰۴:۴۵ ب.ظ
یک روزنامه صهیونیستی در ادعایی مضحک گزارش داد برخی فرماندهان جمهوری اسلامی ایران از دستور اعزام به سوریه، سرپیچی می‌کنند.
مخالفت فرماندهان ایرانی با اعزام به سوریه!
به گزارش افکارخبر، روزنامه صهیونیستی جروزالم پست با انتشار گزارشی بی‌اساس و مضحک در پایگاه اینترنتی خود، نوشت: «افزایش حضور نظامی ایران در سوریه که با هدف حفظ "بشار اسد،" رئیس‌جمهور این کشور، در مسند قدرت صورت می‌گیرد، [شهادت] فرماندهان ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در پی داشته است. طبق گزارش روزنامه «الشرق الاوسط،» این امر موجب شده برخی فرماندهان سپاه پاسداران از استان [خوزستان] با دستور اعزام به سوریه مخالفت کنند.»

این روزنامه صهیونیستی در ادامه ادعاهای بی‌اساس خود می‌افزاید: «فرماندهان این استان – که بیشتر جمعیت آن را اعراب تشکیل می‌دهند – به‌جای جنگ در سوریه، ترجیح داده‌اند وارد دنیای تجارت شوند.» نکته جالب اینجاست که نویسنده این گزارش به‌اشتباه «اهواز» را به جای استان «خوزستان» به‌کار برده است!!!

گزارش جروزالم پست همچنین با اشاره به این موضوع که منبع این گزارش - روزنامه الشرق الاوسط – وابسته به رژیم وهابی آل‌سعود است، به نقل از همین منبع به‌اصطلاح آگاه، مدعی شد: «ایران تحقیقات خود را درخصوص علل بازنشستگی ناگهانی تعدادی از ژنرال‌های این استان، آغاز کرده است.»

یک کارشناس آمریکایی- صهیونیست مسائل ایران نیز در گفتگو با جروزالم پست، در ادعایی واهی اظهار داشت: «تعداد فرماندهان ایرانی که در سوریه [به شهادت] رسیده‌اند بیش از آمار اعلام شده است و تهران برای فاش نشدن وسعت دخالت نظامیش در سوریه، آمار واقعی را فاش نمی‌کند.» این کارشناس به همین‌جا بسنده نمی‌کند و می‌افزاید: «اطلاعات بدست‌آمده نشان می‌دهد از ژانویه ۲۰۱۳ (دیماه ۱۳۹۱)، ۱۶۵ نفر که ملیت ایرانی داشتند، ۱۵۴ افغانی و ۲۶ پاکستانی – که همگی شیعه بودند- در سوریه کشته شده‌اند. از زمان آغاز حملات هوایی مسکو در سوریه، تعداد کشته‌های ایرانی و افغان در این کشور، به‌طور چشمگیری افزایش یافته است.»

مقامات آمریکایی و صهیونیست‌ها همواره با تکرار ادعاهای واهی تلاش دارند کمک‌های مستشاری ایران را به محور مقاومت در سوریه، کمک نظامی قلمداد کنند. این درحالی است که ایران این ادعاها را به‌شدت رد می‌کند. «حجت‌الاسلام حسن روحانی،» رئیس جمهور ایران، چندی پیش در نشست خود با اعضای پژوهشکده‌های آمریکایی – که در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل برگزار شد - تصریح کرد: «اولویت برتر ایران، مبارزه و شکست تروریسم است.»

«حسین امیر عبداللهیان،» معاون وزیر امور خارجه ایران نیز چندی پیش اظهار داشت: ایران حضور نظامی خود را در سوریه افزایش داده است. هدف ما حفظ همیشگی اسد در قدرت نیست. موضوع، اهمیت نقش اسد در مبارزه با تروریسم است. مردم سوریه تصمیم نهایی را خواهند گرفت. هر تصمیمی که آنها بگیرند، ما از آن تبعیت خواهیم کرد. جمهوری اسلامی همواره و بی پرده از محور مقاومت حمایت کرده و در مبارزه با تروریسم و اشغالگری از ارائه هیچ کمک مستشاری دریغ نکرده است.

نظرات  (۱)

فرمانده ها گوه خوردن
پاسخ:
سلام خدمت بازدید کنندگان محترم لطفا رعایت فرمایید و از این کلمات زشت استفاده نکنید
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی