اخبار و تحلیل سیاست های کشورهای جهان

دراین وبلاگ به بررسی مسائل سیاسی دنیا می پردازیم

اخبار و تحلیل سیاست های کشورهای جهان

دراین وبلاگ به بررسی مسائل سیاسی دنیا می پردازیم

طبقه بندی موضوعی

هدف از هدیه پوتین به روحانی چه بود؟

پنجشنبه, ۵ آذر ۱۳۹۴، ۰۴:۳۹ ب.ظ
در روزهای اخیر در فضای مجازی این اخبر منعکس شده که پوتین در سفر اخیرش به تهران به روحانی هدیه‌ای اهدا کرده است.
به گزارش مشرق، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه دوشنبه (2 آذر) برای شرکت در سومین اجلاس سران کشورهای صادرکننده گاز(GECF) به تهران سفر کرد.

پوتین پس از ورود به فرودگاه مهرآباد در اقدامی بی سابقه مستقیم به سمت خیابان فلسطین تهران رفت و با آیت الله خامنه ای مقام معظم رهبری دیدار کرد. رئیس جمهور روسیه در حاشیۀ این دیدار یکی از قدیمی‌ترین نسخه‌های خطی قرآن کریم را به ایشان اهدا کرد.

این کار پوتین مهرماه سال گذشته نیز تکرار شده بود، اما اینبار رئیس جمهور روسیه به روحانی رئیس جمهور کشورمان هدیه داد؛ هدیه‌ای معنی‌دار که بازتاب و تحلیل و تفسیرهای مختلفی را درپی داشت.

آن زمان، چهار دیدار دو رئیس جمهور طی یکسال، نشان از شتابی داشت که دو کشور بزرگ و همسایه برای توسعه روابط آغاز کرده بودند.

در پایان این دیدار بود که رئیس جمهور روسیه سپر رزمی یکی از سربازان شاه عباس اول (قرن هفدهم) را به رئیس جمهور ایران هدیه داد. پوتین آخرین جمله ای که با لبخند به روحانی گفت، این بود: «ظاهرا این سپر بدست حریف افتاده، اما ایران برنده آن نبرد بود.»

عده از کارشناسان و تحلیلگران داخلی هدیه «سپر» از جانب پوتین به روحانی، آنهم در اوج مذاکرات هسته ای را دعوت تلویحی پوتین به ایستادگی و مقاومت بیشتر تیم مذاکره کننده ایران، در برابر خواسته های غرب تعبیر و تفسیر کردند.

طی روزهای اخیر در فضای مجازی این اخبر منعکس شده که هدیه پوتین به روحانی در سفر اخیر وی به تهران اهدا شده است.
  • ۹۴/۰۹/۰۵
  • amirreza mahabadi

روحانی

هدف

هدیه

پوتین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی