اخبار و تحلیل سیاست های کشورهای جهان

دراین وبلاگ به بررسی مسائل سیاسی دنیا می پردازیم

اخبار و تحلیل سیاست های کشورهای جهان

دراین وبلاگ به بررسی مسائل سیاسی دنیا می پردازیم

طبقه بندی موضوعی

باران چقدر از حجم سدهای تهران را پُر کرد؟

چهارشنبه, ۱۳ آبان ۱۳۹۴، ۰۵:۴۶ ب.ظ
در 48 ساعت گذشته (روزهای دهم و یازدهم آبان) با بارش های مستمر در استان تهران، 5.1 میلیون مترمکعب آب به حجم مخازن سدهای کشور افزوده شد؛ اما مصارف نیز موجب خروج 5.6 میلیون مترمکعب آب از مخازن این 5 سد در همین مدت شد.
به گزارش افکارخبر،در دو روز گذشته (دهم و یازدهم آبان) شاهد بارش های مستمر در بخش های مختلف استان تهران بودیم. این بارش ها موجب شد میزان ورودی آب به مخزن ۵ سد اصلی تأمین آب شهر استان تهران افزایش یابد.

بررسی میزان بارش ها و میزان آوردهای رودخانه ای دو روز گذشته در استان تهران نشان می دهد که در این مدت به طور متوسط در هر ثانیه ۶.۷۳۸ مترمکعب و در مجموع یک میلیون و ۱۶۴ هزار مترمکعب آب وارد مخزن سد طالقان شده است. هم اکنون از مجموع حجم ۴۲۰ میلیون مترمکعبی مخزن سد طالقان، ۱۸۷ میلیون و ۷۶۸ هزار مترمکعب آب در این سد ذخیره شده است.

همچنین در این دو روز، به طور متوسط در هر ثانیه ۶.۶۳۱ مترمکعب و در مجموع یک میلیون و ۵۹۸ هزار مترمکعب آب وارد مخزن سد کرج شده است. هم اکنون از مجموع حجم ۲۰۵ میلیون مترمکعبی مخزن سد کرج، ۱۳۰ میلیون و ۷۶۸ هزار مترمکعب آب در پشت این سد وجود دارد.

در این مدت به طور متوسط در هر ثانیه ۶.۲۲۴ مترمکعب و در مجموع یک میلیون و ۷۵ هزار مترمکعب آب وارد مخزن سد لار شده است. هم اکنون از مجموع حجم ۹۶۰ میلیون مترمکعبی مخزن سد لار، ۴۷ میلیون و ۲۰۱ هزار مترمکعب آب در این سد ذخیره شده است.

در این ۴۸ ساعت به طور متوسط در هر ثانیه ۵.۴۷۵ مترمکعب و در مجموع ۹۴۶ هزار مترمکعب آب وارد مخزن سد لتیان شده است. هم اکنون از مجموع حجم ۹۵ میلیون مترمکعبی مخزن سد لتیان، ۵۳ میلیون و ۸۵ هزار مترمکعب آب در پشت این سد وجود دارد.

در این مدت به طور متوسط در هر ثانیه ۴.۹۸۴ مترمکعب و در مجموع ۸۶۱ هزار مترمکعب آب وارد مخزن سد ماملو شده است. هم اکنون از مجموع حجم ۲۵۰ میلیون مترمکعبی مخزن سد ماملو، ۱۳۳ میلیون و ۸۸۶ هزار مترمکعب آب در این سد ذخیره شده است.

با توجه به آمار بارش ها و میزان ورود آب به سدهای استان تهران در مجموع در ۴۸ ساعت گذشته (دهم و یازدهم آبان)، ۵ میلیون و ۱۹۲ هزار مترمکعب به حجم آب پشت سدهای تهران افزوده شده است؛ اما مصارف نیز موجب خروج ۵ میلیون و ۶۶۴ هزار مترمکعب آب از مخازن این ۵ سد در همین مدت شد.

در حال حاضر از مجموع یک میلیارد و ۹۳۰ میلیون مترمکعب حجم مخزن ۵ سد اصلی تأمین آب شرب استان تهران، ۵۵۲ میلیون و ۵۳۸ هزار مترمکعب آب پشت این سدها ذخیره شده است.

از اینرو، بارش های اخیر و مجموع بارش های سال آبی جاری تنها موجب پر شدن حدود یک چهارم مخزن سدهای استان تهران شده و به طور دقیق تر، اکنون فقط ۲۸ درصد از مجموع ظرفیت ۵ سد اصلی تأمین آب شرب استان تهران پُر است.
  • ۹۴/۰۸/۱۳
  • amirreza mahabadi

تهران

سد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی