اخبار و تحلیل سیاست های کشورهای جهان

دراین وبلاگ به بررسی مسائل سیاسی دنیا می پردازیم

اخبار و تحلیل سیاست های کشورهای جهان

دراین وبلاگ به بررسی مسائل سیاسی دنیا می پردازیم

طبقه بندی موضوعی
«مرکز ویژه اطلاعات رژیم اسرائیل» در تازه‌ترین گزارش تحلیلی به نقش سردار «قاسم سلیمانی» و «نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی» در شکل‌گیری سیاست‌های خارجی منطقه‌ای و برخورد با فعل و انفعالات فراتر از مرزهای ایران پرداخت.
اعتراف رژیم صهیونیستی به توان نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اتاق خبر 24

«مرکز ویژه اطلاعات رژیم اسرائیل» نوشت : سردار قاسم سلیمانی در سال 1998 به فرماندهی نیروهای قدس سپاه ایران منصوب شد. سپاه قدس ایران قوی‌ترین واحد امنیتی این کشور متشکل از یگان‌های نخبه برای انجام عملیات بوده و تاکنون چندین عملیات مهم را اجرا کرده است .

بر اساس این گزارش، نیروی قدس سپاه ایران در سال 1990 برای افزایش فعالیت برون مرزی جمهوری اسلامی ایران شکل یافت و در طول سال‌ها مبدل به مرکز محوری تلاش‌های جمهوری اسلامی برای تحکیم قدرت منطقه‌ای و اهداف راهبردی با توسل به عملیات نظامی و سیاسی شده است.

در ادامه این گزارش آمده است: نیروهای قدس سپاه ایران یگان نظامی سازمان یافته با چندین مقر فرماندهی و  واحد‌های ویژه عملیات سری است و در نزد مقام‌های ارشد نظام ایران جایگاه ویژه‌ای داشته و در تصمیم‌گیری‌های راهبردی برون مرزی این کشور نیز نفوذ دارد. این یگان نخبه ایران با استفاده از نبردهای نیابتی و حمایت‌های مالی و تجهیزاتی از گروه‌های مبارز با دشمنان مختلف ایران در خاورمیانه و سرتاسر جهان به نبرد می‌پردازد.

در ادامه این مطلب با اشاره به نقش و جایگاه سردار قاسم سلیمانی آمده است: قاسم سلیمانی فرمانده دوم سپاه قدس ایران است که جایگزین «احمد وحیدی» شد. سردار سلیمانی قبلا کمتر در تیررس رسانه‌ها بود و نام وی به خاطر برخی اتهامات در فهرست سیاه آمریکا قرار  داشت. او نقش بسیار کلیدی را در تقویت نفوذ ایران در خاورمیانه به ویژه در هنگامه ناآرامی‌های منطقه‌ای یا به اصطلاح بهار عربی ایفا کرد به طوری‌که از وی به عنوان نامزد سمت‌های سیاسی در آینده نظام ایران یاد می‌شود. همچنین تغییرات شگرف سیاسی در جهان عرب در سال‌های گذشته فرصتی جدید را برای ایران در افزایش نفوذش در خاورمیانه ایجاد کرد و در این اثنا این کشور تغییرات در جهان عرب را بیداری اسلامی الهام گرفته از جمهوری اسلامی و آغاز دگرگونی‌ها در خاورمیانه نام نهاد و در این گیرودار سردار قاسم سلیمانی مبدل به فرد نخست برای بهره‌وری از فرصت جدید در خاورمیانه که به واسطه سقوط برخی حکومت‌ها و ضعف کشورهای سنی عرب منطقه مخالف ایران ایجاد شد ، گشت .

به نوشته این مرکز اطلاعاتی، ایران برای بهره‌برداری از ناآرامی‌های منطقه‌ای سپاه قدس را مجهز به منابع مختلف با حداقل خطر نمود و در پشت صحنه خاورمیانه جدید و ناآرامی‌های آن، قاسم سلیمانی رهبری فعالیت‌های ایران را به عهده گرفت. در واقع او یکی از با نفوذ‌ترین چهره‌ها در سیاست خارجی ایران مبدل شده  و پیش‌بینی می‌شود نفوذش حتی بیشتر گردد. وی حتی در تصمیم‌گیری‌های سیاست خارجی ایران نفوذ بیشتری نسبت به وزیر خارجه این کشور دارد و به مقام رهبری ایران بسیار نزدیک است و حتی در 2 مناسبت به نشست مجلس خبرگان دعوت شد.

این مرکز در ادامه گزارش خود نوشت: رویکردهای قاسم سلیمانی در تحولات منطقه‌ای بر مبنای مفاهیم حکومت ایران است که غرب و به ویژه آمریکا را منبع شیطان در جهان دانسته و آن‌را عمده تهدید علیه امنیت ملی و منافع خود می‌داند.

بر این اساس، خصومت با آمریکا و اسرائیل در مرکز تفکرات عقیدتی ایران قرار دارد. سلیمانی نیز به همین صورت معتقد است که ایران پیشگام و راهبر مبارزه علیه آمریکا و کشورهای متحد آن است در نتیجه لازم است سپاه قدس ایران و متحدان این کشور در منطقه تلاش‌های آمریکا را برای سلطه بر خاورمیانه و ایران خنثی سازند.

در خاتمه این گزارش ویژه آمده است: ایران با کمک راهبردهای قاسم سلیمانی موفق شده موقعیت و نفوذش را در منطقه افزون‌تر کند و حضور ایران در عراق و سوریه و حمایت ازحوثی‌های یمنی از آن جمله هستند. همچنین حضور مستشاران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در نبرد سوریه موجب شده قاسم سلیمانی در مرکز توجه قرار گیرد و شبکه‌های اجتماعی تصاویر و فیلم‌های ویدئویی او را به ویژه در لاذقیه به نمایش گذارند. در سال‌های اخیر قاسم سلیمانی به یکی از چهره‌های قدرتمند داخل ایران مبدل شده و تصاویر عمومی به نمایش درآمده از وی به عنوان «قهرمان ملی» موجب تقویت مواضعش در حال و در آینده برای ورود به عرصه سیاسی می‌شود.

منبع: خبرگزاری فارس
انتهای پیام
  • ۹۴/۰۸/۱۳
  • amirreza mahabadi

اسرائیل

اعتراف

توان

نیروی قدس

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی