اخبار و تحلیل سیاست های کشورهای جهان

دراین وبلاگ به بررسی مسائل سیاسی دنیا می پردازیم

اخبار و تحلیل سیاست های کشورهای جهان

دراین وبلاگ به بررسی مسائل سیاسی دنیا می پردازیم

طبقه بندی موضوعی
العربی الجدید نوشت اگر گروه تروریستی داعش به شهر سامرا حمله کند، ممکن است ایران بطور علنی در عراق دخالت کند.
به گزارش شریان نیوز، العربی الجدید در مقاله ای به قلم عثمان المختار نوشت: با نزدیک شدن گروه تروریستی داعش به شهر سامرا -- که مراقد دینی بسیار مهم پیروان شیعه در آن قرار دارد -- نزاع در عراق وارد مرحله جدیدی می شود. این امکان وجود دارد ایران بطور علنی در عراق دخالت کند. ایران پیش از این هشدار داد اگر این گروه، سامرا را اشغال کند، ایران مداخله خواهد کرد. حساسیت این موضوع در حدی است که برخی ها می گویند اگر داعش بغداد را اشغال کند کم خطرتر از ورود به سامرا است که اشاره به حجم خطراتی است که ممکن است در صورت تحقق این سناریوی سیاه اتفاق بیفتد. 
 
در ادامه این گزارش آمده است: گروه تروریستی داعش توانست شماری از مناطق و روستاهای نزدیک به سامرا را در درگیریهای دو روز اخیر اشغال کند. امری که ایران را وادار کرد نیروهای سپاه پاسداران انقلاب مستقر در اطراف مرقد امامین عسگریین را در این شهر تقویت کند و حدود یکصد عنصر دیگر را به آنجا بفرستد. علاوه براین، بخشی از شبه نظامیان بدر و العصائب مستقر در نزدیکی فلوجه را برای تامین دیوارهای دفاعی سامرا به این شهر فرستادند. 
 
این گزارش افزود یک نظامی با درجه سرتیپی از ستاد ارتش عراق به العربی الجدید گفت: "حدود یکصد نفر از عناصر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران صبح دیروز پنج شنبه وارد سامرا شدند تا امنیت مراقد مقدسه را از هر خطری حفظ کنند." وی افزود: "در صورت حمله داعش به سامرا، عناصر ایران با نیروهای بسیج مردمی در پرونده حفاظت از مرقد مشارکت می کنند." 
 
وی بعید دانست به این زودی، این شهر را خطری تهدید کند. زیرا درگیریها هنوز در مرحله آغازین قرار دارد و پس از بهبودی وضع هوا می توان از طریق هواپیماها جنگجویان داعش را هدف قرار داد. همچنین می توان بخشی از واحدهای ارتش و نیروهای بسیج مردمی را از بغداد و اطراف فلوجه به این شهر فرستاد. وی تاکید کرد: "از دو روز قبل نیروهای عراقی در موضع دفاعی قرار گرفتند."

باشگاه خبرنگاران جوان
  • ۹۴/۰۸/۰۹
  • amirreza mahabadi

ایران

حمله

داعش

دخالت

سامرا

علنی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی