اخبار و تحلیل سیاست های کشورهای جهان

دراین وبلاگ به بررسی مسائل سیاسی دنیا می پردازیم

اخبار و تحلیل سیاست های کشورهای جهان

دراین وبلاگ به بررسی مسائل سیاسی دنیا می پردازیم

طبقه بندی موضوعی
اخبار الیمن ادعا کرد؛
نقش جنگنده‌های ایران در سفر وزیر خارجه عمان به سوریه
آنتونی بلینکن قائم مقام وزیر خارجه آمریکا در گفتگو با شبکه فرانس24 گفت بدون ایران سخت است که بتوان راه‌حلی را برای بحران سوریه تصور کرد.

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز، سایت خبری «اخبار الیمن» ادعا کرد: «در سفر یوسف بن علوی وزیر خارجه عمان به سوریه، جنگنده های ایرانی هواپیمای حامل بن علوی را تا دمشق همراهی کرده بودند.»

 

 

بر پایه این گزارش؛ موفقیت آمیز بودن سفر یوسف بن علوی به دمشق که با مشورت ایران و روسیه انجام شده بود، باعث شد تا گام های مهمی برای حل بحران سوریه با مشارکت دیگر کشورها صورت گیرد.

 

 

عمان تلاش دارد از طریق گفتگو در حل مسالمت‌آمیز بحران سوریه نقش داشته باشد. این کشور عربی، تنها کشوری بوده که برخلاف سایر اعضای شورای همکاری همواره درصدد حفظ روابط سیاسی و دیپلماتیک خود با دولت قانونی بشار اسد بوده است.

 

 

لازم به ذکر است که آنتونی بلینکن قائم مقام وزیر خارجه آمریکا در گفتگو با شبکه فرانس24 گفته بدون ایران سخت است که بتوان راه‌حلی را برای بحران سوریه تصور کرد.

 

 

بلینکن گفت: ما از مشارکت ایران در گفتگوها سوریه استقبال می‌کنیم، عربستان سعودی با دعوت از ایران موافقت کرده است.

 

 

مرضیه افخم سخنگوی وزارت امور خارجه با تأیید دعوت به عمل آمده از ایران برای شرکت در اجلاس یک روزه وین اتریش درباره سوریه گفت: وزیر امور خارجه ایران در این اجلاس که روزه جمعه خواهد بود شرکت می‌کند.

 

 

بنا به ادعای روزنامه السفیر، در تماس تلفنی اوباما با «ملک سلمان، رئیس‌جمهور آمریکا از وی خواسته است تا با حضور ایران در نشست وین موافقت کند و این نشست را تحریم نکند.

 


  • ۹۴/۰۸/۰۷
  • amirreza mahabadi

جنگنده

سفر

سوریه

عمان

وزیر خارجه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی