اخبار و تحلیل سیاست های کشورهای جهان

دراین وبلاگ به بررسی مسائل سیاسی دنیا می پردازیم

اخبار و تحلیل سیاست های کشورهای جهان

دراین وبلاگ به بررسی مسائل سیاسی دنیا می پردازیم

طبقه بندی موضوعی

فرم های انتصاب یک فرماندار!

چهارشنبه, ۶ آبان ۱۳۹۴، ۰۴:۲۹ ب.ظ

روزنامه آوای خراسان جنوبی روز چهارشنبه 6 آبان 94 یادداشتی با عنوان ' فرم های انتصاب یک فرماندار!' به قلم سردبیر این روزنامه در شماره 3354 خود چاپ و منتشر کرد.

در ادامه یادداشت روزنامه آوای خراسان جنوبی آمده است: می گویند زمستان امسال، زمستان سرد و سختی خواهد بود و سردتر و سخت تر از آن، نگرانی حاصل از شنیدن شایعات و خبرهاییست که این طرف و آن طرف به گوش می رسد.
شاید خیلی جالب نیست بگوییم که در این استان، چرخه انتخاب مدیران آنقدر طولانی می شود که هم اعتراض مردم را به دنبال دارد و هم به وجود آمدن مشکلات متعدد ناشی از بر زمین ماندن کارها را،و جالب هم نیست که بگوییم وقتی پس از مدت ها مدیری انتخاب می شود، تازه معلوم می شود جوانب کار در نظر گرفته نشده و همراه با برخی حواشی ها نیز هست.
تقریباً در فاصله زمانی چهار ماه تا انتخابات مهم مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، این روزها زمزمه انتخاب و معرفی فرماندار بیرجند در حالی به گوش می رسد که علاوه بر به وجود آمدن برخی انتقادها و سوال ها،کنجکاوی هایی نیز درباره فرایندهای در حال انجام در حوزه انتصابات مدیریتی از سوی مجموعه استانداری به ذهن متبادر گردیده است.
خوشبختانه خراسان جنوبی از جمله استانهاییست که نیروی انسانی کارآمد، متعهد، دلسوز و با تجربه فراوان دارد و در بسیاری از حوزه ها، پیدا نکردن نیرو برای یک انتصاب را بهانه ای بیش نمی توان بر شمرد.
مدیریت مرکز فرماندهی مهمی همچون فرمانداری بیرجند که نقش اصلی در برگزاری انتخابات را به عنوان مسئولیت هیئت اجرایی دارد، شاخصه ها، شرایط و ویژگی های خاص خود را می طلبد که به نظر می رسد در انتخاب اخیر می توانست به نحو مناسب تری به آن پرداخته شود.
در حالیکه سکانداری فرمانداری مرکز یک استان نیازمند تجربه و سابقه و توانمندی های خاص خود است، علاوه بر همه اینها، نیازمند پرهیز از حواشی مختلفی است که خواسته یا ناخواسته از گوشه و کنار به انحاء و انواع مختلف بیان می شود و اظهار می گردد.
استاندار محترم و مجموعه های پیدا و پنهان تصمیم گیر در امر انتصابات در استانداری، به طور قطع به این امر توجه خواهند داشت که هر گونه اغماض در این رابطه، بی احترامی به مردم و بی توجهی به خواسته ها و انتظارات آنان از دولت محترم خواهد بود.
کما اینکه در خصوص معرفی فرماندار جدید بیرجند نیز علیرغم اینکه شهروندان بیرجندی می باید خوشحال باشند، برخی از سیاسیون و طیف های سیاسی که در این معرفی و انتصاب نیز از دور بی بهره و بی ثمره نبوده اند.
ضمن ابراز خوشحالی از به نتیجه نشستن فشارهای سیاسی بر مجموعه استانداری، میدان داری امر انتخابات به ویژه در بحث هیئت اجرایی را به جشن نشسته اند.
سوال اینجاست که آیا حتی با شائبه انتساب یک مدیر به طیف سیاسی خاص و در عین حال مسئولیت داشتن در اجرا و برگزاری انتخابات، ابهامی در ذهن ها ایجاد نخواهد شد؟.
ما به عنوان یک رسانه و مردم به عنوان ناظران بی طرف و در عین حال هوشمند و ریز بین، به چنین انتصاب هایی که از همان ابتدا همراه با حواشی خواهد بود و رنگ و بوی سیاسی و سیاسی کاری خواهد داد، خوشبین نیستیم و آن را به صلاح استان، مرکز استان و مردم و مجموعه مدیریتی استان نمی دانیم.
لذا ضمن تأکید و احترام به توانمندی های شخصی و حرفه ای همه عزیزان، انتظار داریم سرنوشت سیاسی و اجتماعی شهروندان خدای ناکرده بازیچه امیال و خواسته های گروه یا جناح یا باند خاصی نشود و دلسوزانه و متعهدانه از سوی مدیران ارشد استانی و با اقدامات بی طرفانه، از آن دفاع گردد.
لاجرم این نکته را نیز باید گفت که قضاوت ها از چنین عملکردهایی منشا می گیرند و چه خوب است که با عملکرد شفاف و درست و آینده نگر، حامی قضاوت های مثبت باشیم.
بیرجند مدتهاست که در انتظار اقدامی عاجل و مدبرانه از سوی استاندار محترم برای انتصاب هایی در راستای توسعه، پیشرفت و نگاه آبادنگر به آینده این شهرستان است.ک
  • ۹۴/۰۸/۰۶
  • amirreza mahabadi

انتصاب

فرماندار

فرمانده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی