اخبار و تحلیل سیاست های کشورهای جهان

دراین وبلاگ به بررسی مسائل سیاسی دنیا می پردازیم

اخبار و تحلیل سیاست های کشورهای جهان

دراین وبلاگ به بررسی مسائل سیاسی دنیا می پردازیم

طبقه بندی موضوعی

پیشنهاد سوآپی روسیه به ایران

سه شنبه, ۵ آبان ۱۳۹۴، ۰۵:۲۴ ب.ظ

وزیر انرژی روسیه گفت: شرکت نفتی گازپروم تحت یک قرار‌داد سوآپ، عرضه گاز طبیعی به ایران را پیشنهاد کرده است و قرار‌داد‌های مشابهی در بخش نفت نیز بین روسیه و ایران تحت بررسی است.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، مسکو پیشنهادات خود به ایران برای تقویت مناسبات سیاسی و اقتصادی را افزایش داده و پس از توافق هسته‌ای ماه ژوییه فعالیت‌های خود را افزایش داده است.

الکساندر نوواک وزیر انرژی روسیه گفت: ایران معمولا گاز را از جنوب کشور به مناطق شمالی منتقل می‌کند و قرار‌داد پیشنهادی سوآپ به این کشور به کاهش هزینه‌های حمل‌ و نقل کمک خواهد کرد.

وزیر انرژی روسیه به شبکه تلویزیونی روسیه ۲۴ گفت: ما می‌توانیم گاز را در شمال کشور به ایران تحویل دهیم و در جنوب ایران همان مقدار را تحت قرار‌داد‌های سوآپ و به شکل گاز طبیعی مایع یا خط لوله‌ای دریافت کنیم.

وی افزود: قرار‌داد‌های مشابهی در زمینه‌ سوآپ نفت نیز می‌تواند شکل بگیرد. این یک راه‌ حل برای کاهش هزینه‌های حمل‌ و نقل است. همکاران ما یک واکنش مثبت به این ایده داشته‌اند.

ایران علاقه‌مند به پس گرفتن سهم بازار خود است که در نتیجه تحریم‌های بین‌المللی از دست داده است.

  • ۹۴/۰۸/۰۵
  • amirreza mahabadi

اقتصادی

ایران

روسیه

سوآپی

پیشنهاد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی