اخبار و تحلیل سیاست های کشورهای جهان

دراین وبلاگ به بررسی مسائل سیاسی دنیا می پردازیم

اخبار و تحلیل سیاست های کشورهای جهان

دراین وبلاگ به بررسی مسائل سیاسی دنیا می پردازیم

طبقه بندی موضوعی
خبرگزاری میزان- رئیس سازمان پدافند غیر عامل گفت: امروز ما معتقدیم بر اساس توانمندی های نظامی و دفاعی جمهوری اسلامی ایران، تهدیدات نظامی از کشور ما دور شده است اما این به این معنی نیست که ما پیش بینی های لازم را نکنیم و آماده نباشیم.
تهدیدات نظامی از کشور ما دور شده است/ رونمایی سردار جلالی از یک جریان مشکوک به گزارش گروه سیاسی میزان، سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیر عامل شب گذشته در برنامه "تیتر امشب" شبکه خبر کمبود اطلاعات را اساسی ترین مشکل آمریکا در مواجهه با ایران دانست و تصریح کرد: به دلیل اینکه آمریکایی ها فاقد استقرار انسانی در ایران هستند همواره دچار خلاء اطلاعاتی هستند.

 سردار  جلالی گفت: پس از تصویب برجام آمریکایی دنبال این هستند که به بهانه های اقتصادی و فرهنگی در کشور ما پایگاه ایجاد کنند تا بتوانند با حضور نیروهای خود اطلاعات جمع آوری کنند.

سردار جلالی با اشاره به اینکه منابع اطلاعاتی آمریکایی ها درمورد جمهوری اسلامی ایران یا وابسته به منافقین است یا صهیونیست ها تصریح کرد: در این شرایط آنها نیازمند حضور در ایران هستند تا هر چه می توانند داده های اطلاعاتی خود را تقویت کنند و از فضای حدس و گمان و تحلیل خارج شوند.

سردار جلالی در پاسخ به اینکه چقدر از آمادگی کشور در مواجهه با خطرات احتمالی اطمینان دارید گفت: این آمادگی ثابت نیست بلکه مدام باید ارتقا یابد و سطح آمادگی آن حفظ شود.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل درباره اینکه پدافند غیرعامل مقطعی است یا با تهدید تعریف می شود گفت: تهدیدات ارتباطی با پدافند غیر عامل ندارد و این پدافند باید همیشگی باشد زیرا مصونیت بخشی به کشور در گرو به روز شدن پدافند غیرعامل است.


رئیس سازمان پدافند غیر عامل افزود: امروز ما معتقدیم بر اساس توانمندی های نظامی و دفاعی جمهوری اسلامی ایران ، تهدیدات نظامی از کشور ما دور شده است اما این به این معنی نیست که ما پیش بینی های لازم را نکنیم و آماده نباشیم.

سردار جلالی در تشریح انواع تهدیدات اظهار داشت: از آنجا که وظیفه سازمان پدافند غیر عامل خنثی کردن تهدیدات است یکی از وظایف ما این است که تهدیدات را کاملا بشناسیم و برای این کار شبکه های ارتباطی و اطلاعای شکل داده ایم تا بتوانیم تهدیدات علیه کشور را حوزه به حوزه بررسی کنیم زیرا بنا به فرمایش رهبر معظم انقلاب ما با غرب درگیر یک رویارویی جدی در حوزه های مختلف هستیم.
 

رئیس سازمان پدافند غیرعامل یکی از حوزه های جدی تهدید را تهدیدهای اقتصادی دانست و با اشاره به اینکه در تعاریف،  جنگ اقتصادی به سه گروه تقسیم می شود،  حمله نظامی به اهداف اقتصادی همچون پالایشگاه ها، بنادر و نیروگاه ها ،جنگ برای اهداف اقتصادی مثل جنگ سال 2003 خلیج فارس و جنگ با ابزار اقتصادی به مولفه های اقتصادی یک کشور را سه گروه جنگ اقتصادی عنوان کرد.

سردار جلالی ادامه داد: گزارش های نشان می دهد آمریکایی با تجزیه و تحلیل بخش کشاورزی و حوزه غذایی ایران به این نتیجه رسیده اند که اگر در این حوزه به مردم فشار بیاورند می توانند با ایجاد نارضایتی مردم را رو در روی حکومت و دولت قرار دهند اما از طرف دیگر دریافته اند کم اثرترین حوزه اقتصادی جمهوری اسلامی ایران، حوزه مواد غذایی است زیرا ما با همه نقاط ضعف و قوت بخش کشاورزی تقریبا مستقل و خودکفا هستیم.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل افزود: اکنون یک جریان مشکوکی در کشور به راه افتاده است که می گوید برنج و گندم در کشور نکاریم زیرا مقرون به صرفه نیست و این ابهام وجود دارد که چرا این جریان مشکوک در تحلیل های خود به این نتیجه می رسد که محصولات استراتژیک را نکاریم در حالی که با نکاشتن این محصولات اساسی کشور دچار وابستگی می شود و اعمال کمترین تحریم، مردم را از پای می اندازد.
  • ۹۴/۰۸/۰۵
  • amirreza mahabadi

جلالی

سیاسی

میزان

پدافند

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی