اخبار و تحلیل سیاست های کشورهای جهان

دراین وبلاگ به بررسی مسائل سیاسی دنیا می پردازیم

اخبار و تحلیل سیاست های کشورهای جهان

دراین وبلاگ به بررسی مسائل سیاسی دنیا می پردازیم

طبقه بندی موضوعی
خبرگزاری میزان-معاون طرح و برنامه و تدوین سیاست شورای فرهنگی - اجتماعی زنان گفت: یکی از مباحثی که در سند خشونت مطرح شده است موضوع حجاب برای افرادی است که علاقه ای به آن ندارند، در این سند روسری دختران هشت ساله در مدرسه مصداق خشونت علیه زنان اعلام شده است!
روسری دختران هشت ساله در مدرسه مصداق خشونت علیه زنان اعلام شده است!/ تدوین سند خشونت علیه زنان در ایرانبه گزارش گروه سیاسی میزان  به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بسیج دانشجویی، فرشته روح افزا معاون طرح و برنامه و تدوین سیاست شورای فرهنگی - اجتماعی زنان با حضور در دومین نشست خواهران بسیج دانشجویی تهران بزرگ از تدوین سندی تحت عنوان خشونت علیه زنان در کشور خبر داد.

وی اظهار داشت: در موضوع تحریم ها و مذاکرات هسته ای طرف غربی با بهانه قرار دادن فعالیت های هسته ای تحریم هایی را علیه ملت ایران اعمال کرد. حال با پایان یافتن مذاکرات و تصویب و تایید برجام توسط مجلس و شورای نگهبان طرف غربی در فکر ادامه تحریم ها با مباحث حقوق بشری است که در این زمینه شاهد فعالیت برخی NGO ها در داخل کشور هستیم.

روح افزا ادامه داد: به نظر می رسد این بار قصد دارند ما را برای رفع تحریم ها مجبور به کوتاه آمدن از دین و اعتقادات مان کنند و مجبور باشیم با طرف های غربی در این مورد مذاکره کنیم.

وی با اشاره به تدوین سندی تحت عنوان خشونت علیه زنان که توسط NGO  هایی در کشور پی گیری می شود گفت: هم اکنون در حال پیگیری سندی هستند به عنوان سند خشونت علیه زنان که احتمالا توسط گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل در مورد ایران نیز بازتاب جهانی خواهد یافت. در این سند به پوشش روسری برای دختران هشت ساله به عنوان یکی از مصادیق خشونت در ایران بر علیه دختران و زنان اشاره شده است.

این استاد دانشگاه خاطر نشان کرد: یکی دیگر از مواردی که به عنوان خشونت علیه زنان در این سند از آن یاد شده است قانون اجازه زن از همسر برای مسافرت است که چندی پیش هم این موضوع توسط معاون رئیس جمهور رسما اعلام شد و قصد دارند حتی لغو این قانون را در مجلس شورای اسلامی مطرح و تصویب کنند.

وی تاکید داشت: البته من پیشتر طی مصاحبه ای اعلام کردم ما مدعی نیستیم در این مقوله مشکلی نداریم و یا این مورد بهانه ای نشده است تا برخی آقایان به زنان ظلم کنند اما تصویب طرحی که اجازه همسر را برای مسافرت شرط نداند باعث ظلمی مضاعف به زنان خواهد شد.

وی با اشاره به برخی برنامه ریزی های غلط که مشکلات را برای زنان و خانواده در کشور بیشتر کرده است گفت: برخی با این هدف که مشکلات خانواده را کم کنند قوانینی را پیگری کردند که نتیجه اش فشار بیشتر در این حوزه شد برای مثال مهریه را عندالمطالبه اعلام کردند و گفتند هرکه قادر به پرداخت آن نیست باید به زندان برود در نتیجه شاهد بودیم این مسئله باعث بالا رفتن سن ازدواج در زنان شد و نه تنها کمکی به آنها نکرد بلکه مشکلی دیگری افزود. همان دوره شورای زنان طرح های جایگزینی برای پرداخت مهریه به جای زندان کردن مطرح شده کرد که مورد استقبال قرار نگرفت.

روح افزا با اشاره به مقوله اجازه همسر گفت: ما برای حل این مشکل مسئله ای تحت عنوان شرط ضمن عقد داریم که حضرت زینب(س) چنین شرطی را با همسر خود قرار دادند لذا مشکلات به سادگی با قوانین اسلامی قابل حل است.


وی افزود: یکی دیگر از مباحثی که در سند خشونت مطرح شده است موضوع حجاب برای افرادی است که علاقه ای به آن ندارند.

این استاد دانشگاه خاطر نشان کرد: باید بدانید تا کنون اگر مشکلات ازدواج محدود به مهریه و امثالهم بود اکنون مشکلی تحت عنوان اجازه سفر به خارج از کشور نیز به آنها افزود شد در حالی که مشخص نیست چند نفر و چند درصد از زنان حقیقتا قصد و شرایط سفر به خارج از کشور را دارند.

وی ادامه داد: این گونه مطرح می کنند که این قانون برای حمایت از المپیادی ها پیگیری می شود در حالی که همه می دانیم یک دختر به تنهایی المپیادی نشده بلکه در خانه ای و توسط خانواده ای حمایت شده است که این رتبه برسد و اکنون به دلیل اینکه در یکی از موارد  مشکلی خانوادگی پیش آمده است بلندگو های تبلیغاتی به صدا در آمده اند برای حل این مشکلات باید مدل خانواده های ازدواج سفید و غیره را پیگیری کنید.

وی یکی دیگر از بند های این سند را حجاب دختران هشت ساله ایرانی در مدارس ابتدایی دانست و گفت: این قضیه به عنوان یکی از موارد خشونت علیه زنان در این سند ذکر شده است.

معاون طرح و برنامه و تدوین سیاست شورای فرهنگی - اجتماعی زنان  تصریح داشت: همان طوری که رهبری نیز تایید فرمودند معتقدیم قوانین کشور در حوزه زنان باید براساس شرع مبین اسلام اصلاح شود و حق زنان ایفا گردد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی