اخبار و تحلیل سیاست های کشورهای جهان

دراین وبلاگ به بررسی مسائل سیاسی دنیا می پردازیم

اخبار و تحلیل سیاست های کشورهای جهان

دراین وبلاگ به بررسی مسائل سیاسی دنیا می پردازیم

طبقه بندی موضوعی
بروجردی مطرح کرد؛
آمادگی ایران برای بررسی اعزام نیرو به سوریه
بروجردی در ادامه برنامه سفر خود به سوریه امروز پنجشنبه در کنفرانسی خبری از آمادگی ایران برای بررسی درخواست اعزام نیرو به سوریه خبر داد.

به گزارش سرویس سیاسی جام نیوز، بشار اسد رییس جمهوری سوریه با علاء الدین بروجردی رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران و هیات همراه وی روز چهارشنبه در دمشق دیدار و گفت وگو کرد.

 

در این دیدار، بشار اسد تاکید کرد: سوریه از تلاش های کشورهای دوست و در راس آنها ایران و روسیه برای تقویت مقاومت سوریه و همکاری در جنگ علیه تروریسم قدردانی می کند.

 

رییس جمهوری سوریه افزود  که محصول این تلاش ها و همکاری ها به نفع تمام ملت های منطقه و جهان خواهد بود.

 

به گزارش ایرنا، بروجردی نیز با بیان اینکه «ایران علاقه مند است روابط راهبردی با سوریه را به خصوص در حوزه مبارزه با تروریسم تقویت کند»، گفت که این همکاری امنیت ملی مشترک دو کشور را حفظ خواهد کرد.

 

رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس ایران افزود: آمیخته شدن خون ایرانی و سوری در خاک سوریه در مبارزه با تروریسم، نشان دهنده عمق روابط تاریخی ملت های دو کشور و درست بودن این روابط است.

بروجردی در راس هیاتی برای گفت وگو با مقامات سوری به دمشق سفر کرده وقبل از این دیدار با ولید المعلم معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه سوریه دیدار و گفت وگو کرد.

 

به گزارش فارس، بروجردی در ادامه برنامه سفر خود به سوریه امروز پنجشنبه در کنفرانسی خبری از آمادگی ایران برای بررسی درخواست اعزام نیرو به سوریه خبر داد.

 

خبرگزاری فرانسه گزارش داده است، بروجردی در پاسخ به سوال خبرنگاری که از «حمایت جدید ایران آیا شامل اعزام نیرو» هم می‌شود، گفت: زمانیکه این مسئله درخواست سوریه باشد، ما آن را بررسی خواهیم کرد و تصمیم خواهیم گرفت. ما در مبارزه با تروریسم جدی هستیم.

 

بروجردی افزود: ما کمک‌های تسلیحاتی و مستشاری به هر دو کشور سوریه و عراق ارائه کرده‌ایم و البته هر درخواست دیگری (از این دو کشور) را در ایران بررسی می‌کنیم.

 

این مقام بلندپایه ایرانی در ادامه تصریح کرد که «عملیات نظامی» کنونی در سوریه «پشتیبان حل سیاسی و صلح» در سوریه است.

 

از چهارشنبه دو هفته گذشته عملیات هوایی روسیه در پشتیبانی از نیروهای زمینی ارتش سوریه آغاز شده و هم‌اکنون مناطق متعددی در حمص، حماة، حلب و جنوب سوریه شاهد عملیات گسترده ارتش سوریه است.

 

بروجردی که امروز سفر سه روزه به دمشق را به پایان رساند، در خصوص ائتلاف آمریکایی ضد داعش نیز گفت که این ائتلاف بر خلاف هزینه‌های هنگفتی که داشته، شکست خورده است.

 

همچنین به گزارش سانا، وی در خصوص حادثه منا نیز با بیان اینکه عربستان سعودی نمی‌تواند از عهده وظایفش در خصوص حجاج و مراسم حج بر آید، تاکید کرد که این مسئله مربوط به همه کشورهای اسلامی است.

 

بروجردی یادآوری کرد که عربستان سعودی هنوز آمار دقیقی از جان‌باختگان درحادثه منا ارائه نکرده است.

 

وی جنایات آل سعود در یمن را نیز محکوم و تاکید کرد که این جنایات ضعف عربستان را ثابت می‌کند. او گفت: این جنایات، همانی است که رژیم صهیونیستی در غزه و سایر اراضی اشغالی مرتکب می‌شود.

 

بروجردی با اشاره به قربانیان حملات هوایی عربستان به یمن که از ششم فروردین سال جاری آغاز شده است، گفت: طبق آمار، شمار قربانیان مردم یمن به 13 هزار شهید رسیده که پنج هزار نفر آن کودکان زیر 12 سال هستند و حدود 20 هزار نفر نیز مجروح شده‌اند و در کنار این، هزاران خانه و زیرساخت کشور یمن نیز نابوده شده است.


  • ۹۴/۰۷/۲۴
  • amirreza mahabadi

اعزام

ایران

بررسی

سوریه

نیرو

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی