اخبار و تحلیل سیاست های کشورهای جهان

دراین وبلاگ به بررسی مسائل سیاسی دنیا می پردازیم

اخبار و تحلیل سیاست های کشورهای جهان

دراین وبلاگ به بررسی مسائل سیاسی دنیا می پردازیم

طبقه بندی موضوعی

بیروت – ایرنا – توفان سوخوها با شروع جنگ روسیه علیه تروریست های تکفیری در سوریه سبب شده است تا برای مقابله با هرگونه اقدام تروریستی احتمالی در لبنان، در این کشور آماده باش کامل امنیتی برقرار شود و ارتش ، نیروهای امنیتی و مقاومت لبنان تدابیر ویژه اتخاذ کنند.

به گزارش ایرنا، روزنامه لبنانی السفیر نوشت که برخی گروه های تروریستی تکفیری ممکن است به بهانه حمله جنگنده های روس به مواضع آنها در سوریه برای ایجاد ترس و نگرانی در داخل لبنان دست به جنایت های تروریستی و انتحاری بزنند.
السفیر خاطرنشان کرد که برخی « دوستان لبنان» به دستگاه های رسمی امنیتی لبنان نصیحت کرده اند که سطح درجه هشدار و آمادگی امنیتی را در این مرحله بسیار بالا ببرند.
در چارچوب تلاش های نیروهای امنیتی و نظامی لبنان در مقابله با گروه های تروریستی تکفیری، تاکنون دهها تروریست تکفیری به دام افتاده و چندین باند تروریستی متلاشی شده است.
در همین چارچوب، نیروهای امنیتی ارتش لبنان دیروز (دوشنبه) موفق شدند « ابراهیم مطاوع» یکی ازسرکردگان شناخته شده گروه تروریستی تکفیری جبهه النصره را در منطقه عرسال در شمال شرق لبنان و نزدیک مرزهای سوریه بازداشت کنند.
چند روز قبل هم نیروهای امنیت عمومی لبنان یکی از عناصر وابسته به گروه تروریستی تکفیری داعش را هنگام فرار به ترکیه در فرودگاه بین المللی بیروت بازداشت کردند.
براساس این گزارش، ارتش لبنان هم در داخل و در مرزهای با سوریه در آماده باش کامل قرار گرفته است و در چند روز گذشته با آتشباری سنگین توپخانه مواضع گروه های تروریستی تکفیری را هدف گرفته که به هلاکت و زخمی شدن تعدادی از تروریست های تکفیری منجر شده است.
السفیر به نقل از منابع امنیتی نوشت که یک عنصر نزدیک به ابومالک التلی سرکرده گروه جبهه النصره در منطقه القلمون هم به هلاکت رسیده است.
ژنرال جان قهوجی فرمانده ارتش لبنان تاکید کرده است که « در نبرد با تروریست ها و هر طرفی که بخواهد امنیت و ثبات لبنان را متزلزل کند، هرگز کوتاهی و سستی نخواهیم کرد».

** اقدامات امنیتی حزب الله
همزمان با اقدامات امنیتی ارتش و نیروهای امنیتی لبنان، حزب الله نیز اقدامات پیشگیرانه امنیتی شدیدی را در مناطق مختلف لبنان به ویژه ضاحیه جنوبی بیروت اتخاذ کرده است.
السفیر نوشت که این در حالی است که حضور نیروهای مقاومت لبنان در نبرد با تروریست های تکفیری در سوریه گسترده تر شده و تعدادی زیاد از نیروهای بسیار کارآزموده ، خبره و مجهز خود را عازم سوریه به ویژه شمال ادلب کرده است.
این روزنامه لبنانی افزود: رزمندگان حزب الله با نیروهای ارتش سوریه و دیگر همپیمانان آن برای بازپس گیری ادلب و جسر الشغور و حلب و بستن مرزهای سوریه با ترکیه همکاری می کنند.

** تدابیر شدید امنیتی در لبنان
السفیر به نقل از منبعی امنیتی نوشت: برخی تحرکات مشکوک گروه های تروریستی تکفیری در مناطق مرزی با سوریه این نگرانی را ایجاد کرده که تروریست های تکفیری قصد اجرای عملیات تروریستی در خاک لبنان همزمان با حمله های جنگنده های روسی به مواضع گروه های تروریستی در سوریه را دارند.
این منبع امنیتی افزود: تحرکات گروه های تروریستی با هدف گرفتن برخی مناطق نظامی نزدیک مرزهای سوریه با حمله های خمپاره ای افزایش یافته که البته به مجروح شدن چند نظامی به طورت سطحی منجر شده است.
وی با اشاره به واکنش سخت ارتش لبنان به تحرکات گروه های تروریستی خاطرنشان کرد که این گروه ها تلاش کرده اند تا مقداری مواد منفجره وارد خاک لبنان کنند.
این منبع امنیتی تصریح کرد: نیروهای ارتش لبنان موفق شدند یک خودرو را که حامل مواد منفجره بود را نزدیک بلندی های شهرک عرسال کشف و ضبط کنند.
وی همچنین اظهار داشت که تلاش برخی عناصر تروریست برای ورود به خاک سوریه از طریق منطقه شبعای لبنان ناکام مانده است.
این منبع امنتی تاکید کرد که سرکردگان گروه های تروریستی تکفیری از همه عناصر خود در کشورهای مختلف از جمله لبنان خواسته اند که برای کمک به آنها به سرعت وارد سوریه شوند.
ابومحمد الجولانی سرکرده گروه تروریستی تکفیری جبهه النصره از تروریست های قفقازی خواسته است تا برای کمک به این گروه تروریستی وارد خاک سوریه شوند و یا دست به ترور روس ها بزنند.

** توفان سوخوها به لبنان نزدیک نمی شود
السفیر به نقل از یک منبع امنیتی بسیار آگاه تاکید کرد: بعید است که توفان سوخوهای روسی دست کم در آینده نزدیک به مرزها لبنان برسد زیرا اولویت روس ها حمایت از استان های ساحلی و دمشق پایتخت سوریه و اعمال فشار بر گروه های تروریستی مستقر در مرزهای ترکیه و عراق است.
این منبع امنیتی خاطرنشان کرد: اگر چه موفقیت های نظامی حزب الله و ارتش سوریه در بلندی های عرسال ، القلمون و شهر الزبدانی در کنار موفقیت های ارتش لبنان در مرزهای با سوریه مانع تشکیل امارت تکفیری ها از القلمون سوریه تا سواحل دریای مدیترانه در شمال لبنان شد اما خطر همچنان در بلندی های عرسال و القلمون وجود دارد و نبرد با داعش و جبهه النصره پایان نیافته است.
وی در عین حال تصریح کرد: این خطر دیگر به قدرت و قوت قبل نیست و اکنون تروریست های تکفیری داعش و جبهه النصره فعال نیستند و تحت کنترل می باشند و حتی می توان گفت که امکان نابودی کامل آنها در یک فرصت مناسب وجود دارد.
این منبع امنیتی با اشاره به گیرافتادن گروه های تروریستی تکفیری بین حلقه محاصره رزمندگان حزب الله و ارتش سوریه و مواجهه آنها با توفان سوخوهای روس ، گفت که به نظر می رسد این گروه ها مجبور شده اند برخی از عناصر مسلح خود را از منطقه القلمون به شمال ادلب منتقل کنند.
وی با اشاره به این که « اگر سر افعی را قطع کنید، از بین بردن دم آن ساده است»، اظهارداشت که حزب الله برهمین اساس هزاران رزمنده خود را به شمال ادلب اعزام کرده است.
السفیر به نقل از منابعی هم نوشت که امکان سرازیر شدن پناهجویان سوری جدید به داخل لبنان بعید است زیرا مناطق جنگی از مرزهای لبنان دور است و ترکیه مقصد پناهجویان و آوارگان جدید خواهد بود.
  • ۹۴/۰۷/۲۱
  • amirreza mahabadi

آماده باش

امنیتی

توفان

سوخو

لبنان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی