اخبار و تحلیل سیاست های کشورهای جهان

دراین وبلاگ به بررسی مسائل سیاسی دنیا می پردازیم

اخبار و تحلیل سیاست های کشورهای جهان

دراین وبلاگ به بررسی مسائل سیاسی دنیا می پردازیم

طبقه بندی موضوعی

 هشدار روسیه به انگلیس درباره مجوز شلیک به جنگنده‌های روسی

روسیه خواستار توضیح وزارت خارجه انگلیس در مورد گزارش‌های رسانه‌ای در مورد تصمیم مقامات لندن برای اعطای مجوز به خلبانان انگلیسی برای سرنگون کردن جنگنده‌های روسی بر فراز خاک عراق شد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو ، به نقل از اسپوتنیک، سفارت روسیه در لندن خواستار توضیح وزارت خارجه انگلیس در مورد گزارش‌های رسانه‌ای منتشر شده در مورد تصمیم ادعایی رهبران لندن برای اعطای مجوز به خلبانان انگلیسی مشارکت‌کننده در ائتلاف ضد داعش برای سرنگون کردن جنگده‌های روسی بر فراز خاک عراق شد.

 

پیشتر، یک منبعِ دفاعی انگلیس به نشریه دیلی‌استار گفته بود که خلبانان انگلیس و ناتو اجازه شلیک به سوی هواپیماهای روسی بر فراز خاک عراق و سرنگونی آن‌ها را دریافت کرده‌اند.

 

این منبع دفاعی انگلیس تأکید کرد که به خلبانان جنگده‌های نیروی هوایی سلطنتی این کشور گفته شده است به «هر قیمت» از تماس با جت‌های روسی اجتناب کنند، اما هشدار داد که خلبانان باید برای حمله به جت‌های روسی آماده باشند «اگر که حیات و زندگی آن‌ها به این موضوع بستگی داشته باد».

 

الکساندر یاکوونکو، سفیر روسیه در لندن به ریانووستی گفت: «ما از گزارش‌های رسانه‌ای از این بابت که در آن‌ها به اعضای ارشد کابینه ارجاع داده شده است نگران هستیم. ما به صورت فوری خواستار ارئه توضیحات و شفاف‌سازی وزارت خارجه انگلیس هستیم. در همان زمان، این فرضیه به خودی خود مبنی بر وحجود احتمال بالقوه از درگیری جت‌های انگلیسی و روسی بر فراز آسمان عراق غیرقابل درک است. همانگونه که همگان می‌دانند، جت‌های روسی در حمله به اهداف داعش در سرزمین عراق، نقشی نداشته‌اند».

 

دمیتری پسکوف، سخنگوی مطبوعاتی کارخ کرملین به خبرنگاران گفت که روسیه به درخواست بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه حملات هوایی دقیقی را علیه اهداف داعش انجام داده است. وی گفت که مسکو هیچ درخواستی را از بغداد برای اجرای حملات هوایی علیه اهداف داعش در عراق دریافت نکرده است.

 

گفته شده است که جت‌های جنگی تورنادوی انگلیس برای نصب کردن تجهیزات سنگین از جمله 4 موشک هوا به هوای برد کوتاه برای سرنگون کردن  جت‌های روسی آماده شده‌اند.

  • ۹۴/۰۷/۲۰
  • amirreza mahabadi

انگلیس

جنگنده روسی

روسیه

هشدار

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی