اخبار و تحلیل سیاست های کشورهای جهان

دراین وبلاگ به بررسی مسائل سیاسی دنیا می پردازیم

اخبار و تحلیل سیاست های کشورهای جهان

دراین وبلاگ به بررسی مسائل سیاسی دنیا می پردازیم

طبقه بندی موضوعی
پایگاه آمریکایی بررسی کرد؛
اوباما درب‌های روابط با ایران را بازنشده، بست!
برخلاف پیروز شدن برسر توافق هسته‌ای، بنظر می‌رسد اوباما این پیروزی را با سیاست واقع‌گرایانه‌تری درقبال شرکت دادن ایران برای حل مسایل خاورمیانه همراه نمی‌کند.

به گزارش سرویس سیاسی جام نیوز، پایگاه خبری تحلیلی کنسرسیوم (consortiumnews) در مقاله‌ای به بررسی رویکردهای ایالات متحده در قبال ایران و عدم تغییر مواضع و لفاظی‌ها در ادبیات مقامات آمریکایی بعد از توافق هسته‌ای پرداخت.

 

 

نویسنده این مقاله معتقد است که نیازی به صرف کردن سرمایه سیاسی توسط اوباما برای پیروز کردن توافق هسته‌ای در کنگره نبود زیرا محدودیت‌ها و بازرسی‌های شدید در نظر گرفته شده در برجام را برای منافع ایالات متحده مفیدتر می‌داند.

 

 

این پایگاه خبری با اشاره به اقدامات دولت آمریکا برای دلجویی از مخالفان توافق نوشت: " این دلجویی‌ها در حال ضربه زدن به منافع سیاست خارجی آمریکاست. این مسله جنبه‌های سازنده توافق برای پیشبرد منافع آمریکا در خاورمیانه را تضعیف کرده و حتی ممکن است توافق هسته‌ای را در خطر قرار دهد."

 

 

کنسرسیوم نیوز در ادامه با بیان اینکه ایجاد توازن سیاسی بصورت افزایش دشمنی و تهدید دربرابر ایران جلوه پیدا نموده، خاطر نشان کرد: " همه چیزهای منفی و شرورانه‌ای که درباره ایران گفته می‌شود، الان با صدای بلندتر تکرار می‌شود."

 

 

" از همه فرصت‌ها برای ازبین بردن دوستی احتمالی ایران و آمریکا استفاده می‌شود. این موضوعات نه تنها در لفاظی‌های واشنگتن بلکه در پیش‌نویس‌های مصوبه‌ها نیز قابل رویت است. هیچکدام از اینها با در نظر گرفتن کارکرد توافق در تغییر یا عدم تغییر، ورای سیاست داخلی آمریکا معنا نمی‌دهد."

 

 

این پایگاه آمریکایی ضمن نامتجانس دانستن این اقدامات با تعهد ایران به صلح‌آمیز نگه‌داشتن برنامه هسته‌ای نوشت: " وقتی ایران برنامه هسته‌ای خود را تحت محدودیت‌های شدید و اضافی قرار می‌دهد، مسلما تبدیل به یک تهدید نخواهد شد. خارج شدن ایران از انزوا و ایفا کردن نفش بیشتر در سیاست منطقه‌ای، باعث تبدیل شدن این کشور به یک تهدید برای هیچ کسی نمی‌شود."

 

 

نویسنده این مقاله در پایان با اشاره به صحبت‌های اوباما در مجمع عمومی سازمان ملل، تصریح کرد که در سخنان او هیچ نشانه‌ای از تغییر جهت در سیاست‌هایش درقبال ایران دیده نمی‌شود و اقدامات خرابکارانه برای ممانعت از اجرای کامل برجام در کنگره ادامه دارد و این مسئله را بشدت مضر ارزیابی کرد.

 

 

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی