اخبار و تحلیل سیاست های کشورهای جهان

دراین وبلاگ به بررسی مسائل سیاسی دنیا می پردازیم

اخبار و تحلیل سیاست های کشورهای جهان

دراین وبلاگ به بررسی مسائل سیاسی دنیا می پردازیم

طبقه بندی موضوعی
نوبخت

معاون رئیس جمهور با اشاره به روند افزایشی رونق اقتصادی در کشور، گفت: طی دو سال فعالیت تدبیر و امید، زمینه ایجاد اشتغال برای 700 هزار جوان بیکار در کشور فراهم شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، محمد باقر نوبخت دقایقی پیش در دومین روز هفتمین اجلاسیه منطقه ای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ساری با حضور رئیس قوه قضاییه و رئیس دفتر مقام معظم رهبری، اظهار داشت: نقش و رسالت حوزه‌های علمیه و روحانیت را در وضع موجود باید تبیین کرد.

وی افزود: رئیس جمهور پس از مقام معظم رهبری دومین مقام کشور بوده که برخاسته  از حوزه علمیه بوده و یک روحانی است.

سخنگوی دولت با اشاره به اینکه بیش از دو سال از دوره خدمت دولت تدبیر و امید می‌گذرد، تصریح کرد: رئیس جمهور فعلی که در حوزه تربیت شده امروز در جایگاه قوه مجریه و دولت، خدمتگزار ملت بزرگ بوده و توانست با همکاری حوزویان موفق باشد.

نوبخت با بیان اینکه نقش حجت الاسلام روحانی در دولت تدبیر و امید باید تبیین شود، افزود: درآمد ایران از 118 میلیارد دلار به 52 میلیارد دلار در فاصله سال 92 و 93 انجام شده است و توان کشور را در اداره امور کاهش داد.

وی با اعلام اینکه رکود کامل در اقتصاد ایران با نفوذ تحریم‌ها در کشور صورت گرفته است، گفت: رئیس جمهور دولت تدبیر و امید با تشدید تحریم‌ها و رکود تورمی مسئولیت اداره کشور را برعهده گرفته است.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه در ایام ابتدایی فعالیت دولت اجازه غنی سازی در حوزه انرژی هسته ای از کشور نیز سلب شده بود، افزود: دولت در چنین شرایطی مسئولیت اداره کشور را برعهده گرفته است.

نوبخت با اشاره به اینکه میزان تورم در کشور از 21 درصد به 15 درصد رسیده است، گفت: تغییر رشد منفی تورم برای رونق اقتصاد کشور مناسب نبوده و تلاش دولت در زمینه تغییر رشد منفی به مثبت کار ارزشمندی بوده که صورت گرفت.

وی با بیان اینکه سفر رئیس جمهور دوشنبه آینده به مازندران انجام می‌شود، افزود: اکنون نمی‌توانیم طرح‌های جدیدی را در استان و نقاط کشور ایجاد و تنها با تکمیل و تزریق اعتبارات می‌توانیم بسیاری از پروژه‌های نیمه کاره را افتتاح کنیم.

سخنگوی دولت با اشاره به اینکه دولت با محدویت جدی منابع مواجه است، گفت: توانستیم در دو سال گذشته 246 طرح عمرانی بزرگ را در کشور بهره‌برداری کنیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی با بیان اینکه تحریم ظالمانه‌ای از سوی استکبار بر علیه ملت بزرگ ایران تحمیل شده است، افزود: در صورت تداوم تحریم‌ها، تورم در کشور افزایش و رشد منفی اقتصادی در کشور مضاعف می‌شود.

وی با اشاره به گزارش روز گذشته صندوق بین المللی پول، گفت: بر اساس این گزارش رشد اقتصادی کشور برای سال آینده 6 تا 8 درصد خواهد کرد و تحریم‌های استکباری به این ملت بی اثر بوده است.

نوبخت با بیان اینکه عربستان سعودی طی چند روز گذشته مجددا قیمت نفت خام را کاهش داده است، افزود: متاسفانه مجددا درآمدهای نفتی کشور تقلیل پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه 4800 میلیارد تومان برای ارتقا بهداشت و درمان و ارزان کردن هزینه درمان و بهداشت را در کشور طی دو سال اخیر در فضای محدودیت اعتبار صورت دادیم، گفت: در شش ماه آینده زمان بسیار سختی داریم چرا که تحریم‌ها همچنان وجود دارد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی با بیان اینکه تا پایان سال با فشار تحریم‌ها باید کشور را اداره کنیم، گفت: با رشد سه درصدی در سال گذشته امکان ایجاد اشتغال 700 هزار نفر جوان بیکار را در کشور فراهم کردیم.

نوبخت با اشاره به اینکه پیش بینی می‌کنیم تا پایان سال تا سطح 184 هزار میلیارد تومان درآمد نخواهیم داشت، افزود: باید کاری کنیم که نرخ تورم کاهش یابد و رشد اقتصادی کشور روند مثبتی داشته باشد.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه در صورت عدم توجه به اقتصاد مقاومتی، امکان بازگشت افزایش نرخ تورم و رکود اقتصادی در کشور فراهم خواهد شد.

نوبخت با بیان اینکه امسال 30 هزار میلیارد تومان برای تزریق اعتبارات عمرانی برنامه داریم، افزود: تاکنون 11 هزار میلیارد تومان برای پروژه‌های عمرانی برنامه‌ریزی کردیم.

وی با اشاره به اینکه امسال دو هزار میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت‌های راه‌های شمال کشور تخصیص خواهد یافت، گفت: امیدواریم سفر هفته آینده دولت به مازندران سبب رونق اقتصادی استان شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی با بیان اینکه تصمیم نداریم در برنامه ششم به همه چیز بپردازیم و تنها به چند موضوع خاص توجه کنیم که در صورت عدم توجه تبدیل به بحران می‌شود، تصریح کرد: توجه به صنعت، معدن و گردشگری را در برنامه ششم با جدیت برنامه‌ریزی کردیم.

وی با اشاره به اینکه بخش فرهنگ برنامه ششم توسط علمای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تدوین شود، افزود: از همکاری بسیار صمیمانه قوای مقننه و قضاییه برای اداره کشور با دولت تقدیر می‌کنم.

سخنگوی دولت با بیان اینکه وحدت و صمیمت بین سه قوا به صورت مشهود فراهم است، گفت: با حمایت, پشتیبانی و همکاری علمای بزرگوار با حجت الاسلام روحانی این فرزند حوزه در اداره امور کشور موفق خواهد بود.


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی