اخبار و تحلیل سیاست های کشورهای جهان

دراین وبلاگ به بررسی مسائل سیاسی دنیا می پردازیم

اخبار و تحلیل سیاست های کشورهای جهان

دراین وبلاگ به بررسی مسائل سیاسی دنیا می پردازیم

طبقه بندی موضوعی

واکنش ظریف به بلوف عربستان

سه شنبه, ۲۷ بهمن ۱۳۹۴، ۰۴:۱۲ ب.ظ

بحث لشکرکشی به سوریه بیشتر «شعار تبلیغاتی» است. امکانات و توانمندی‌های کشورها کاملا مشخص است و با این بلوف‌های تبلیغاتی مشکلی حل نمی‌شود. اما حتی ادعاهایی که مطرح می‌شود می‌تواند باعث تشنج و خطر بیشتر در منطقه شود.

به گزارش افکارخبر،در فضای پسابرجام، فصل جدیدی در روابط ایران و اتحادیه اروپا گشوده شده است؛ یک هفته پس از سفر هلگا اشمید، معاون مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به ایران و آغاز نخستین دور گفت‌وگوهای سیاسی سطح بالا میان ایران و اتحادیه اروپا، روز گذشته محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه راهی بروکسل شد، تا گفت‌وگوهای ایران و اتحادیه اروپا را تداوم بخشد. گفت‌وگوهای منطقه‌ای با مقامات اروپا از جمله اهداف سفر ظریف به بروکسل است؛ همچنان‌که وزیر امور خارجه در بدو ورود به بروکسل درباره اوضاع منطقه به خبرنگاران گفت: «مردم سوریه نیاز به قیم ندارند و خودشان تصمیم‌گیری خواهند کرد.» او تاکید کرد که بحث لشکرکشی به سوریه بیشتر «شعار تبلیغاتی» است. وزیر امور خارجه در پاسخ به ادعاهای اخیر برخی کشورها برای لشکرکشی به سوریه گفت: «واضح است که این حرف‌ها بیشتر شعار تبلیغاتی است. امکانات و توانمندی‌های کشورها کاملا مشخص است و با این بلوف‌های تبلیغاتی مشکلی برای آنها حل نمی‌شود. اما حتی ادعاهایی که مطرح می‌شود می‌تواند باعث تشنج و خطر بیشتر در منطقه شود.»

  • ۹۴/۱۱/۲۷
  • amirreza mahabadi

بلوف

عربستان

واکنش ظریف

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی