اخبار و تحلیل سیاست های کشورهای جهان

دراین وبلاگ به بررسی مسائل سیاسی دنیا می پردازیم

اخبار و تحلیل سیاست های کشورهای جهان

دراین وبلاگ به بررسی مسائل سیاسی دنیا می پردازیم

طبقه بندی موضوعی

هر ایرانی تاکنون چقدر یارانه نقدی گرفته است؟

سه شنبه, ۲۷ بهمن ۱۳۹۴، ۰۴:۲۰ ب.ظ





هر ایرانی تاکنون چقدر یارانه نقدی گرفته است؟

تاکنون بیش از ۲۲۱/۵ هزار میلیارد تومان به عنوان یارانه های ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی به حساب سرپرستان خانوار واریز شده است.

به گزارش گروه اقتصادی «خبرگزاری دانشجو»؛ یارانه بهمن ماه در حالی  ساعت ۲۴ دوشنبه ۲۶ بهمن واریز شد که در مجموع تاکنون بیش از ۲۲۱/۵ هزار میلیارد تومان به عنوان یارانه های 45 هزار و 500 تومانی به حساب سرپرستان خانوار واریز شده است.

 

از آغاز اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها در آذر ماه سال1389 تاکنون 59 مرحله یارانه نقدی به متقاضیان دریافت پرداخت شده و این در حالی است که با یارانه ماه جاری دریافتی هر نفر که از ابتدا تاکنون در لیست سازمان هدفمندی قرار داشته از دو میلیون و 709 هزار تومان گذشته است.


پرداخت یارانه نقدی به متقاضیانی که با وجود ثبت نام مجدد سال گذشته همچنان حدود 76 میلیون نفر را تشکیل می‌دهند ماهانه نزدیک به 3500 میلیارد تومان و سالانه رقمی بالغ بر 42 هزار میلیارد تومان برای دولت هزینه بر جای می‌گذارد.



به گزارش «خبرگزاری دانشجو» طبق قانون بودجه 94 وزارت کار موظف بود تا پایان امسال تعداد 6 میلیون نفر از ثروت‌مندان را از دریافت یارانه نقدی حذف کند. چند ماه پیش علی ربیعی،وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه طبق قانون مجلس شورای اسلامی باید حدود 6میلیون نفر از دریافت یارانه نقدی حذف شوند، گفته بود: تعداد حذف‌شدگان از یارانه نقدی به مرز 3میلیون نفر نزدیک شده است.

 

هر چند که حذف یارانه پردر‌آمدها دیر یا زود باید انجام شود، اما به اعتقاد برخی کارشناسان اقتصادی شک و دودلی دولت در اعلام آمار حذف شدگان از دریافت یارانه نقدی با شعار شفافیت آماری دولت  تناقض دارد.

  • ۹۴/۱۱/۲۷
  • amirreza mahabadi

یارانه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی