اخبار و تحلیل سیاست های کشورهای جهان

دراین وبلاگ به بررسی مسائل سیاسی دنیا می پردازیم

اخبار و تحلیل سیاست های کشورهای جهان

دراین وبلاگ به بررسی مسائل سیاسی دنیا می پردازیم

طبقه بندی موضوعی
رای الیوم: اقدام نظامی ایران علیه مرکز خلافت «داعش»
«در همین ارتباط، منابع نظامی سوری تاکید کردند که یگان ها انواع جدیدی از موشک های پیشرفته و سنگین برای حمله به داعش دریافت کرده اند.»
الرقه رای الیوم: اقدام نظامی ایران علیه مرکز خلافت «داعش»

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز، روزنامه رای الیوم نوشت: «مستشاران نظامی ایران اقدام نظامی برای آزادسازی «الرقه» از لوث وجود تروریست های داعشی طراحی کرده اند که بزودی با همکاری ارتش سوریه و نیروهای روس این اقدام وارد مرحله عملیاتی خواهد شد.»

 

 

رای الیوم در ادامه نوشت: «طبق اقدام نظامی که ایران طراحی کرده قرار است بزودی ارتش سوریه و همپیمانان در کنار روس ها از طریق مسیر «حلب»-«سفیره»-«اثریا» به سمت حومه «الرقه» حرکت کنند تا با محاصره کردن «الرقه» مرکز خلافت داعش، وارد این شهر شوند.»

 

 

لازم به ذکر است که الرقه مرکز استان الرقه سوریه اولین شهری است که داعش توانست آن را به صورت کامل تحت سیطره خود درآورد.

 

 

منابع نظامی سوریه هم اعلام کردند که قرار است عملیات آزادسازی الرقه پس از اجرای عملیات "اثریا" واقع میان شهرهای حماه و الرقه آغاز شود و درحال حاضر آمادگی هایی از نظر نیروی انسانی و تسلیحات و پشتیبانی درحال انجام است.

 

 

این در حالی است که یگان هایی از ارتش سوریه با پشتیبانی جنگنده های روسی در جبهه ریف حلب شرقی در حال پیشروی هستند و قرار است که این یگان ها پس از آن، به سمت الرقه پیشروی کنند.

 

 

هدف از این عملیات، محاصره جغرافیایی داعش در سایه شکست های این گروه تروریستی طی روزها و ماه های گذشته در مناطق و شهرهای شمال سوریه است.

 

 

در همین ارتباط، منابع نظامی سوری تاکید کردند که یگان های ارتش سوریه در ریف حلب شرقی که "سهیل الحسن" ملقب به "النمر" (ببر) فرماندهی آن ها را برعهده دارد، انواع جدیدی از موشک های پیشرفته و سنگین روسی را دریافت کرده است که قدرت ویرانگر بالایی دارد و دارای سکوهایی برای شلیک است.

 

 

 نیروهای النمر به طور کامل شهر راهبردی "الباب" در ریف حلب شرقی را – که یکی از مهم ترین پایگاه های پیشرفته گروه داعش در ریف حلب است – تحت کنترل خود دارد.

 

 

خبرگزاری رویترز هم طی گزارشی از درگیری ها در سوریه گزارش داد که نیروهای ارتش این کشور توانسنتد برای اولین بار پس از سال 2014 در آستانه ورود به استان الرقه در شمال این کشور قرار گیرند.

 


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی