اخبار و تحلیل سیاست های کشورهای جهان

دراین وبلاگ به بررسی مسائل سیاسی دنیا می پردازیم

اخبار و تحلیل سیاست های کشورهای جهان

دراین وبلاگ به بررسی مسائل سیاسی دنیا می پردازیم

طبقه بندی موضوعی

محبوب‌ترین و منفورترین کشور در بین لبنانی‌ها

پنجشنبه, ۲۲ بهمن ۱۳۹۴، ۰۵:۰۸ ب.ظ
نظرسنجی مرکز سنجش افکار صدا و سیما در لبنان اعلام شد

محبوب‌ترین و منفورترین کشور در بین لبنانی‌ها

رئیس مرکز پژوهش و سنجش افکار صدا و سیما نتایج جدیدترین نظرسنجی این مرکز در لبنان را با موضوع میزان محبوبیت کشورهای منطقه و جهان در میان مردم این کشور تشریح کرد.

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری دانشجو، جعفر عبدالملکی رئیس مرکز پژوهش و سنجش افکار سازمان صدا و سیما با اشاره به جدیدترین نظرسنجی این مرکز پیرامون بررسی نظر مردم کشور لبنان درباره میزان محبوبیت سایر کشورهای منطقه و جهان گفت: این نظرسنجی از تاریخ 6 الی 11 بهمن به صورت میدانی در شهرهای مختلف کشور لبنان اجرا شده است.

 

عبدالملکی با بیان اینکه در این نظرسنجی 1200 نفر از ساکنان بالای 18 سال شهرهای بیروت پایتخت لبنان، صور و بعلبک شرکت کرده اند، اظهار داشت: در هر کدام از این شهرها 400 نفر از ساکنان به تفکیک 50 درصد از زنان و 50 درصد از مردان درباره موضوع نظرسنجی مورد سوال قرار گرفته اند.

 

رئیس مرکز پژوهش و سنجش افکار سازمان صدا و سیما ادامه داد: حدود 11.3 درصد از پاسخگویان در این نظرسنجی دارای تحصیلات ابتدایی، 34.4 راهنمایی، 24.3 درصد دبیرستانی و 27.4 درصد نیز دارای تحصیلات دانشگاهی بودند.

 

وی با اشاره به نتایج بدست آمده از این نظرسنجی گفت: مردم لبنان در این نظرسنجی نظر خود را به صورت چند جوابی درباره 14 کشور منطقه و جهان اظهار کرده اند و به همین دلیل میزان نتایج بدست آمده از 100 درصد بالاتر رفته است.

 

عبدالملکی تصریح کرد: بر اساس این نظرسنجی 88 درصد شرکت کنندگان لبنانی، نسبت به جمهوری اسلامی ایران نگرش مثبت و بسیار مثبت دارند.

 

وی اضافه کرد: بر این اساس، سوریه با 78.1 درصد، روسیه با 73.4 درصد و عراق با 65.2 درصد از جمله محبوب ترین کشورها در بین مردم لبنان پس از ایران بوده و شرکت کنندگان نسبت به آنها نگرش مثبت و بسیار مثبت دارند.

 

رئیس مرکز پژوهش و سنجش افکار سازمان صدا و سیما افزود: در مقابل شرکت کنندگان لبنانی در این نظرسنجی، نسبت به عربستان سعودی با 88 درصد، آمریکا با 83.3 درصد، 81.4 درصد و قطر با 80.3 درصد، نگرشی منفی و بسیار منفی دارند.

 

وی با اشاره به آمار تفکیکی این نظرسنجی در سه شهر بیروت، صور و بعلبک، خاطرنشان کرد: نتایج تفکیکی نظرسنجی نشان می دهد که مردم شهر بیروت با 91.3 درصد نسبت به سایر شهرها دارای نگرش مثبت و بسیار مثبت به ایران هستند و شهر بعلبک با 86.7 و صور با 86.1 نیز از این نظر در رتبه های بعدی هستند.

 

منبع: فارس

  • ۹۴/۱۱/۲۲
  • amirreza mahabadi

لبنان

محبوب ترین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی