اخبار و تحلیل سیاست های کشورهای جهان

دراین وبلاگ به بررسی مسائل سیاسی دنیا می پردازیم

اخبار و تحلیل سیاست های کشورهای جهان

دراین وبلاگ به بررسی مسائل سیاسی دنیا می پردازیم

طبقه بندی موضوعی


شکست بزرگ داعش در حلب و کنترل یگان‌های کرد بر فرودگاه منغ


منابع سوری می‌گویند یگان‌های مدافع خلق کرد در شمال این کشور کنترل فرودگاه نظامی "منغ" در حومه حلب را از دست داعش خارج کرده است.

به گزارش قدس آنلاین و به نقل ایسنا، یگان‌های کرد اعلام کردند که کنترل فرودگاه نظامی استراتژیک منغ در حومه حلب را به دست گرفتند.
فرودگاه منغ در استان حلب از مهمترین پایگاه‌های هوایی ارتش سوریه بود که گروه تروریستی داعش در 17 اوت 2013 توانست آن را با یک حمله انتحاری بزرگ به اشغال خود درآورد.
اوایل هفته جاری منابع محلی در سوریه اعلام کردند که نشستی با حضور فرماندهان نظامی دولت سوریه با فرماندهان یگان‌های‌کرد در شهر عفرین برگزار شده که هدف از آن توافق برای آغاز عملیات تشکیلات نظامی موسوم به"نیروهای سوریه دموکرات" برای آزادسازی شهر منغ (واقع در 30کیلومتری شمال حلب) و کنترل فرودگاه نظامی این شهر اعلام شده است. بخش اعظم نیروهای سوریه دموکرات از یگان‌های کرد تشکیل شده و تحت حمایت مستقیم آمریکا قرار دارد.
بنا بر این گزارش، ارتش سوریه محموله‌های بزرگی از سلاح را توسط چهار فروند هواپیما برای کردها ارسال کرده و توافق‌هایی میان دوطرف درباره این عملیات انجام شده است.
در همین حال، یک منبع میدانی اظهار داشت، گروه‌های تروریستی تکفیری در شهرک "مضایا" در ریف دمشق به سمت خودروهای هیات صلیب سرخ بین المللی و هلال احمر سوریه گلوله شلیک کردند.
این منبع اظهار داشت، این اقدام موجب آسیب دیدن خودروی دو تن از نیروهای کمک رسان شد که برای نجات چند تن در این شهرک که در حالت بحرانی بودند توقف کرده بودند.
طی هفته‌های گذشته 85 کامیون حامل کمک های بشر دوستانه با نظارت هلال احمر سوریه و سازمان ملل وارد شهرک مضایا شده است که تروریست‌ها در آن حضور داشته و مانع از تقدیم کمک و آذوقه به اهالی این منطقه می شوند و اکثر کمک‌های کاروان‌ها را چپاول می‌کنند.

  • ۹۴/۱۱/۲۲
  • amirreza mahabadi

داعش

سوریه

شهید

کردها

نظرات  (۱)

Menina qu idéia maravilhosas pra colocar no jardim em um dia especial!!!amei!!!as fotos são belissimas!!!Tenha um lindo final de semana.beijo grande ee fique com Delbcwww.badulaquesdadriks.slogspot.comwww.momentosdadriks.buogspot.!om
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی