اخبار و تحلیل سیاست های کشورهای جهان

دراین وبلاگ به بررسی مسائل سیاسی دنیا می پردازیم

اخبار و تحلیل سیاست های کشورهای جهان

دراین وبلاگ به بررسی مسائل سیاسی دنیا می پردازیم

طبقه بندی موضوعی

وصیت اسد به فرزندش درباره ایران چه بود؟

دوشنبه, ۲ آذر ۱۳۹۴، ۰۶:۵۲ ب.ظ
خبرگزاری میزان-حافظ اسد در زمانی که در بستر مرگ بود به بشار گفته بود تا زمانی که با ایران هستی، هستی و هر زمانی که ایران را از دست دادی بدان که دیگر نخواهی ماند.
شهید همدانی 2_اطلاعت پذیری بشار اسد از رهبر انقلاب، بیشتر از برخی دولتمردان ماستخبرگزاری میزان-گروه سیاسی: سردار شهید حسین همدانی در گفت و گو با  پایگاه اطلاع رسانی جوان همدان در تشریح اوضاع ابتدایی سوریه در هنگام شروع بحران ها و درگیری ها گفته بود:

"سیدحسن نصرالله می فرماید شخص بشار اسد بهتر از پدر است. بشار نسبت به پدرش درک و فهم بهتری دارد. نسبت به تحولات دنیا اشراف بیشتری دارد و فضای امروز دنیا را می بیند. فضای باز سیاسی را قبول دارد و قبل از این جریانات، فضای باز سیاسی را در کشور ایجاد کرده بود. پدرش را هم به عنوان مرشد قبول دارد. حافظ اسد در زمانی که در بستر مرگ بود به بشار گفته بود تا زمانی که با ایران هستی، هستی و هر زمانی که ایران را از دست دادی بدان که دیگر نخواهی ماند.

بشار تا امروز در مقاومت سهم بزرگی داشته ، در همان بحرانی که گروههای مسلح تا کاخ هم رسیدند به بشار گفتند که جا به جا بشود، ولی گفت نه می مانم تا کنار ملتم کشته شوم. وقتی در اوج بحران گفتند بیا در دمشق برای مردم سخنرانی کن، خانواده را هم با خودش آورد. درحالیکه احتمال ترور و کشته شدن بسیار زیاد بود. در مناطقی که حتی برخی از وزرا نیامده اند. آنجا اینطور نیست که دشمن یونیفرم داشته باشد. ممکن است یک مغازه داری عضو گروهکهای تروریستی باشد. ویژگی مهم ایشآن هم این است که اطاعت پذیری اش از رهبر انقلاب بیشتر از برخی دولتمردان ماست.

در اوایل شروع درگیری ها نظام سوریه با اعتراضات مسالمت آمیز برخورد خوبی نداشت و این باعث شد که مشکل چند برابر شود. این را نمی شود ببرید سمت بشاراسد؛ حزب بعث یک مبانی دارد که هیچکس حتی بشار اسد هم نمی تواند آنها را تغییر بدهد. به همین دلیل هم تاکنون کودتا نشده است. اصلاً انتخابات مثل اینجا نیست؛ در انتخابات ها همه باید عضو حزب بعث باشند. کسی که میخواهد کاندید بشود باید چندین مرحله را در حزب گذرانده باشد. یک شبه کسی در حزب رشد نم یکند بلکه یک دوره زمانی دارد. لذا بخش امنیتی حزب بعث مشکل امنیتی داشت. "
  • ۹۴/۰۹/۰۲
  • amirreza mahabadi

اسد

ایران

درباره

وصیت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی