اخبار و تحلیل سیاست های کشورهای جهان

دراین وبلاگ به بررسی مسائل سیاسی دنیا می پردازیم

اخبار و تحلیل سیاست های کشورهای جهان

دراین وبلاگ به بررسی مسائل سیاسی دنیا می پردازیم

طبقه بندی موضوعی

سه گردان نیروی بسیجی از شاهرود اعزام شدند

جمعه, ۲۹ آبان ۱۳۹۴، ۰۵:۲۵ ب.ظ

برای شرکت در رزمایش بزرگ الی بیت المقدس/

سه گردان نیروی بسیجی از شاهرود اعزام شدند

شاهرود- ایرنا- فرمانده سپاه شاهرود گفت: برای شرکت در رزمایش بزرگ الی بیت المقدس 4 که در منطقه عمومی قم برگزار خواهد شد، سه گردان از شاهرود در قالب دو گردان امام حسین(ع) و یک گردان بیت المقدس اعزام شدند.

سرهنگ پاسدار حمید دامغانی روز پنج شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: رزمایش الی بیت المقدس 4 با حضور 120 گردان از سراسر کشور در منطقه عمومی قم برگزار خواهد شد.
وی افزود: گردان بیت المقدس در قالب سه گروهان از حوزه های مقاومت بسیج مساجد و محلات کربلای بسطام و خاتم الانبیاء و علی ابن ابیطالب(ع) شاهرود و گردان های امام حسین(ع) نیز از بسطام و شاهرود به این رزمایش اعزام شدند.
وی خاطر نشان کرد: این رزمایش دو رزه با نام شهدای خلیج فارس و در راستای حفظ و انسجام بسیجیان و در گرامیداشت هفته بسیج مستضعفین و رزمایش های استانی و شهرستانی بیت المقدس برگزار شده است.
رزمایش بزرگ الی بیت المقدس یادواره شهدای خلیج فارس روزهای 28 و 29آذر با حضور 35 هزار نفر از بسیجیان استان های قم، مرکزی، البرز، تهران و سمنان برگزارمی شود.
سرهنگ دامغانی همچنین در مورد برنامه های هفته بسیج مستضعفین نیز گفت: طی این هفته 190 برنامه شاخص از سوی پایگاه ها و حوزه ها و کانون ها و اقشار مختلف بسیج در سطح شهرستان شاهرود اجرا خواهد شد.
وی بسیج را شجره طیبه خواند و گفت: گرامیداشت هفته بسیج، گرامیداشت همه خوبی ها و ارزش های پاک الهی و انسانی است و این شجره را امام راحل برای حفظ و صیانت از اهداف و دستاوردهای انقلاب و اسلام عزیز غرس کرد و امروز درخت تناور و الگویی برای همه جهانیان است.
وی افزود: هفته بسیج و گرامیداشت آن زنده نگهداشتن مکتب شاهدان و شهیدانی است که بر گلدسته های رفیع آن اذان رشادت و شهامت سر داده و در این مدرسه عشق کسب علم و دانش و معرفت و بصیرت نموده و به جوار معبود خود پر کشیده اند.
وی خاطر نشان کرد: فضاسازی و درج جملات رهبری و امام در سربرگ نامه های اداری،برگزاری مجالس بزرگداشت هفته بسیج، برگزاری مسابقات مختلف فرهنگی هنری با موضوع بسیج،افتتاح پایگاه های مقاومت،برپایی ایستگاه های مختلف در قالب ایستگاه سلامت،مشاوره،پزشکی و صلواتی و برپایی نمایشگاه کتاب با موضوع دفاع مقدس و بسیج از برنامه های این هفته می باشد.
دامغانی تصریح کرد: برگزاری مسابقات ورزشی، دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران، تجلیل از بسیجیان نمونه، برگزاری دوره های آموزشی امربه معروف و نهی از منکر،برپایی نمایشگاه با موضوع فعالیت های بسیج،افتتاح سالن ورزشی و ساختمان پایگاه از دیگر فعالیت ها در هفته بسیج امسال است.
فرمانده سپاه شاهرود با اشاره به برگزاری نشست های روشنگری در سطح پایگاه ها و واحدهای بسیج بیان کرد: اهدای خون توسط بسیجیان،پیاده روی شبانه، دیدار با سالمندان،ماشین نویسی با محتوای هفته بسیج،فراخوان بسیجیان ،رژه موتوری بسیجیان،برپایی شب خاطره،برگزاری یادواره شهدا، برگزاری مسابقاات نقاشی،عکاسی و خوشنویسی با موضوع بسیج از دیگر برنامه ها در طول این هفته می باشد.
وی با اشاره به برگزاری شب شعر بسیج و برنامه های تعزیه خوانی در این هفته ادامه داد: برگزاری اردوهای جهادی،برگزاری گردهمایی حلقات صالحین بسیج و گردهمایی سرگروه ها و مربیان صالحین،برگزاری کارگاه های افزایش جمعیت و برگزاری یادواره شهید شاخص قشر بسیج طلاب استان در شاهرود هم در هفته بسیج انحام می شود.
سرهنگ دامغانی با اشاره به معاینه رایگان بیماران در درمانگاه رضوی در 5 آذرماه عنوان کرد: اعزام گروههای بهداشتی و درمانی به مناطق محروم شهرستان،برگزاری همایش مادرانه و دخترانه به همت بسیج جامعه زنان، برگزاری کارگاه های مهارت زندگی برای دختران بالای 16 سال،برگزاری جشنواره غذاهای سنتی هم از دیگر برنامه های این هفته است.
وی با اشاره به دیدار با ائمه جمعه شهرستان خاطر نشان کرد: برگزاری میقات صالحین و برنامه های متنوع و مختلف دیگر در سطح شهرستان از فعالیت های بارز بسیج در این هفته خواهد بود.
دامغانی با دعوت از عموم بویژه بسیجیان سلحشور و غیور برای حضور در این برنامه ها،اظهار کرد: امروز بسیج در منطقه ما به عنوان الگویی برای مبارزه و استکبار ستیزی مطرح است و باید همه و به خصوص مسئولین قدر این نیروی عظیم مردمی را بدانند تا به فرموده امام راحل در آتش غضب الهی گرفتار نشوند.
وی با اشاره به فعالیت های سازندگی و اردوهای جهادی بسیج در مناطق محروم گفت: اقشار مختلف بسیج در راستای محرومیت زدایی و کمک به بهسازی و زیباسازی مدارس،مساجد و اماکن عمومی تلاش های گسترده ای به خصوص در مناطق محروم شهرستان انجام داده و فعالیت های عمرانی مختلفی چون ساخت سرویس بهداشتی، حمام، غسالخانه، مسجد و حتی کمک به احداث بنا برای ایثارگران دفاع مقدس در مناطق محروم را انجام داده اند.
فرمانده سپاه شاهرود با اشاره به اقتصاد مقاومتی و تاکید رهبر انقلاب بر این موضوع و استفاده از ظرفیت های داخلی و نیروی انسانی جوان و کارآمد و تحصیل کرده عنوان کرد: در سال 94 تاکنون 132 وام اقتصاد مقاومتی در قالب خوداشتغالی به واجدان شرایط با ارزش بالغ بر 25 میلیارد و 250 میلیون ریال با معرفی به بانک عامل پرداخت شده است.
وی افزود: این وام ها از 50 تا 300 میلیون ریال و بلند مدت می باشد و در عرصه های مختلفی چون پرورش مرغ و ماهی،زنبور عسل،دام سبک و سنگین،شترمرغ،صنایع تبدیلی، پرورش قارچ و صنایع دستی پرداخت گردیده و همچنان ادامه دارد.
دامغانی با اشاره به برگزاری بیش از 2هزار نفر روز اردوهای جهادی طرح هجرت 3 بسیج دانش آموزی گفت: در این اردوها دانش آموزان اقدام به بهسازی و مرمت و زیباسازی فضاهای آموزشی می کنند و در قشر محلات نیز در قالب اردوهای یکروزه 2400 نفر روز و اردوهای هفت روز جهادی 16هزارو 800 نفر روز کار انجام شده است.
فرمانده سپاه شاهرود با اشاره به برنامه های بسیج سازندگی در هفته بسیج اظهار کرد: افتتاح دو کارگاه ایجادی اقتصاد مقاومتی،برپایی نمایشگاه اقتصاد مقاومتی در روستاها،بازدید مسئولین شهرستان از طرح های اقتصاد مقاومتی شهرستان،سرکشی و اهدا هدیه به موثرین اقتصاد مقاومتی و برگزاری کلاس های مشاوره ای اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی از برنامه های بسیج سازندگی در این هفته می باشد.
  • ۹۴/۰۸/۲۹
  • amirreza mahabadi

بسیج

گردان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی