اخبار و تحلیل سیاست های کشورهای جهان

دراین وبلاگ به بررسی مسائل سیاسی دنیا می پردازیم

اخبار و تحلیل سیاست های کشورهای جهان

دراین وبلاگ به بررسی مسائل سیاسی دنیا می پردازیم

طبقه بندی موضوعی
خبرگزاری میزان-رئیس تربیت بدنی سپاه گفت:جمهوری اسلامی ایران همانگونه که تا کنون عمل کرده باید مراقب باشد تا بخاطر واکنش به شیطنت های پیاپی طرف مقابل، در برابر جهان اسلام قرار نگیرد.
عملکرد هوشمندانه ایران، مسئولان سعودی را عصبانی کرده/ کینه سعودی ها از نظام جمهوری اسلامی همواره در حال افزایش استسردار مصطفی آجرلو رئیس تربیت بدنی سپاه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان، با بیان اینکه با مرور زمان و با گذشت عمر انقلاب، دوستان و دشمنان نظام جمهوری اسلامی مشخص تر از قبل شدند، اظهار داشت: کینه سعودی ها از انقلاب اسلامی، روز به روز، ماه به ماه و سال به سال بیشتر از گذشته می شود و در همین راستا دشمنی پنهان آنها با نظام و ملت ما هویدا تر می گردد.

وی افزود: پس از کمک های بی وقفه سعودی ها به صدام در طول هشت سال دفاع مقدس، قتل عام حجاج ایرانی در سال 67 کاری کرد که امام راحل این جمله تاریخی را که " اگر از صدام بگذریم از آل سعود نخواهیم گذشت" را بگویند.

سردار آجرلو با اشاره به اینکه وجود مکه و مدینه در عربستان و اشتیاق مسلمانان برای زیارت این دو مکان، وضعیت ژئوپلیتیکی خاص و حساسی را در روابط ایران و عربستان ایجاد کرده گفت: جمهوری اسلامی ایران همانگونه که تا کنون عمل کرده باید مراقب باشد تا بخاطر واکنش به شیطنت های پیاپی طرف مقابل، در برابر جهان اسلام قرار نگیرد.

وی در ادامه با اشاره به حضور خود در مراسم امسال حج که با فاجعه منا نیز همراه بود عنوان کرد: کشتار منا اتفاق تلخ تاریخی برای جهان اسلام است که بیش از 10 هزار حاجی و حاجیه در آن با لب های تشنه به شهادت رسیدند.

سردار آجرلو افزود: در ابتدا سعودی ها مایل بودند تا با ارایه آمارهای غلط و پایین، تعداد کشته شدگان را نهایتا 400 نفر اعلام کنند و در این میان ساده لوحی و سرسپردگی برخی از حکام کشورهای مسلمان، آنها را به هدفشان نزدیک تر می کرد تا جایی مقام معظم رهبری با سخنان مقتدرانه و هوشمندانه خود، تمام برنامه های آل سعود را به هم ریخت و آنها را مجبور کرد تا رقم واقعی تعداد جانباختگان را اعلام کنند.

وی با اشاره به نقش مهم و برجسته رسانه ملی در جریان فاجعه منا تاکید کرد: روشنگری صدا و سیمای جمهوری اسلامی که فعالیت توپخانه ای عملیاتی آن باعث آگاهی و روشن شدن اذهان عمومی جهان اسلام شد، نقش بسزایی در اعتراف های مقامات سعودی داشت.

سردار آجرلو با بیان اینکه شاهزادگان سعودی تشنه قدرت هستند و برای رسیدن به مقاصد خود از هیچ ترفند و تقلبی دریغ نمی کنند عنوان کرد: عملکرد هوشمندانه ایران اسلامی باعث عصبانیت پادشاه و برخی از مسئولان رژیم سعودی شده به نحوی که عادل الجبیر وزیر خارجه سعودی اظهار نظرهای عجولانه و مضحک درباره ایران را در دستور کار خود قرار داده است.

وی در پایان با بیان اینکه ما نیز باید مراقب باشیم تا در همه عرصه ها به ویژه سیاست خارجی همگام با مقام معظم رهبری حرکت کنیم اظهار داشت: امروز در جمهوری اسلامی، حاکمیت عقل برپاست، عقلی که با دین گره خورده و مردم نیز حاضرند برای آن هرچه دارند و ندارند را هزینه کنند.

  • ۹۴/۰۸/۲۴
  • amirreza mahabadi

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی