اخبار و تحلیل سیاست های کشورهای جهان

دراین وبلاگ به بررسی مسائل سیاسی دنیا می پردازیم

اخبار و تحلیل سیاست های کشورهای جهان

دراین وبلاگ به بررسی مسائل سیاسی دنیا می پردازیم

طبقه بندی موضوعی

کشف 30 تونل داعش؛ یافته‌شدن گور دسته‌جمعی در نینوا


داعش

نیروهای امنیتی مشترک عراق در عملیات ویژه خود شماری از عناصر گروه تروریستی داعش را کشته 30 تونل آنها را کشف کردند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از شبکه تلویزیونی السومریه نیوز، فرماندهی عملیات مشترک عراق از کشته شدن 14 نفر از عناصر گروه تروریستی داعش و انهدام سه دستگاه خودرو و یک مخفیگاه آنها خبر داد.

در بیانیه فرماندهی عملیات مشترک عراق آمده است: واحد توپخانه فرماندهی عملیات الجزیره تجمع عناصر تروریست در منطقه العدوسیه در پل جبه را گلوله باران کرد و 9 نفر از آنها را کشت.

این بیانیه افزود: نیروهای عملیات الجزیره همچنین 10 بمب را در منطقه البو حیات خنثی کرده یک تروریست را کشتند.

براساس این بیانیه، فرماندعی عملیات سامرا نیز سه تروریست را کشته یک خودروی بمب‌گذاری شده و یک مخفیگاه تروریست‌ها را به‌همراه دو دستگاه خودروی دیگر از جمله یک دستگاه خودروی زرهی بمب‌گذاری شده در منطقه مکیشیفه منهدم کردند.

دهها تروریست نیز در گلوله باران توپخانه‌ای تجمع آنها در منطقه غرب جزیره سامراء کشته شدند.

فرماندهی عملیات صلاح الدین نیز از کشته شدن یک عامل انتحاری در منطقه نیروگاه برق حرارتی خبر داد.

کشف گور دسته‌جمعی عناصر پلیس در نینوا

یک منبع محلی در استان نینوای عراق نیز از کشف یک گور دسته‌جمعی خبر داد که در آن 30 جسد متعلق به عناصر پلیس زندان بادوش یافت شد.

گروه داعش این عناصر پلیس را دهم ژوئن سال گذشته در غرب استان نینوا اعدام کردند.

یکی از شیوخ عشایر استان نینوا گفت که ساکنان محلی هنگام کار کشاورزی روی زمین‌های خود بین دو ناحیه تل عبطه و روستای المحلبیه در 35کیلومتری غرب نینوا این گور را کشف کردند.

انهدام دو پادگان داعش در تلال حمرین

فرمانده پلیس استان دیالی عراق از انهدام دو پادگان گروه تروریستی داعش در عملیاتی ویژه در عمق منطقه تلال حمرین در 80کیلومتری شرق شهر بعقوبه خبر داد.

سرتیپ ستاد جاسم السعدی گفت: در این عملیات دو پادگان حاوی یک انبار مهمات و مواد منفجره، انبار مواد غذایی و تجهیزات نظامی منهدم و دو خودروی داعش به غنیمت گرفته شد. مقادیری بمب و مواد منفجره مخفی شده نیز کشف و ضبط شد.

کشف بیش از 30 تونل داعش در بیجی

بدر صادق الحسینی از مسئولان ارشد سازمان بدر نیز اعلام کرد که نیروهای مشترک عراقی بیش از 30 تونل گروه تروریستی داعش در بخش بیجی را در چارچوب عملیات پاکسازی کشف کردند.

وی تصریح کرد: نیروهای امنیتی مشترک با حمایت نیروهای داوطلب مردمی (الحشد الشعبی) تاکنون بیش از 30 تونل را در مسافت‌های مختلف در جریان پاکسازی محله‌ها و کوچه‌های بخش بیجی و پالایشگاه نزدیک آن کشف کردند.

الحسینی گفت: برخی تونل‌ها چند صد متر بود و به شبکه برق، استراحتگاه و انبار غذایی و مهمات مجهز بود.

وی افزود: گروه داعش به‌علت وقوع باران و سیل ابتکار عمل خود در زمینه تونل‌ها را از دست داده است زیرا بسیاری از آنها به‌ویژه در منطقه الشرقاط زیر آب رفته است.

هفت نفر از عناصر گروه تروریستی داعش نیز در منطقه المدائن در جنوب شهر بغداد کشته شدند و شمار زیادی بمب از آنها کشف و ضبط شد.

در همین حال، چهار سرباز عراقی در حمله مسلحانه به یک پاسگاه ارتش در منطقه السیافیه در ناحیه الرشید در جنوب شهر بغداد زخمی شدند.

رمادی به‌زودی آزاد می‌شود

سرلشکر ستاد عثمان الغانمی رئیس ستاد مشترک ارتش عراق نیز اعلام کرد که شهر رمادی مرکز استان الانبار در غرب این کشور به‌زودی آزاد می‌شود.

وی گفت: عملیات براساس نقشه تعیین شده پیش می‌رود و دشمن نفسهای آخر خود را می‌کشد.

  • ۹۴/۰۸/۱۸
  • amirreza mahabadi

30تونل

داعش

نینوا

کشف

گور دسته جمعی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی