اخبار و تحلیل سیاست های کشورهای جهان

دراین وبلاگ به بررسی مسائل سیاسی دنیا می پردازیم

اخبار و تحلیل سیاست های کشورهای جهان

دراین وبلاگ به بررسی مسائل سیاسی دنیا می پردازیم

طبقه بندی موضوعی

اسرائیل، هدف بعدی قاسم سلیمانی است

شنبه, ۱۶ آبان ۱۳۹۴، ۰۵:۵۶ ب.ظ
وبسایت شبکه سی بی اس به نقل از یک تحلیلگر مدعی شد ایران قصد دارد پایگاهی در بلندی های جولان – نزدیک مرز تل آویو -- راه اندازی کند.
اسرائیل، هدف بعدی قاسم سلیمانی است
به گزارش افکارخبر، "مایکل پریگنت،" تحلیلگر خاورمیانه در گفتگو با "سی بی اس" مدعی شد: "سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران مسئول عملیات خارجی این نهاد است. وی هنرهای خود را در عراق و سوریه به نمایش گذاشته است. سردار سلیمانی مسئول حفظ بشار اسد، رئیس جمهور سوریه در این ۴ سال در قدرت است. وی منجر به مرگ ۲۰۰ هزار سوری شده است. هدف بعدی قاسم سلیمانی اسرائیل خواهد بود."

وی همچنین ادعا کرد: سپاه قدس از واژه "بیت المقدس" گرفته شده است. نیروهای قدس قصد دارند بیت المقدس را بازپس گیرند. هدف نهایی آنها همین است. ایران برای دستیابی به این هدف قصد دارد پایگاهی در بلندی های جولان – نزدیک مرز تل آویو -- راه اندازی کند.

سی بی اس در ادامه ادعاهای خود نوشت: در ژانویه سال جاری میلادی (دی ۹۳)، یک بالگرد رژیم صهیونیستی گروهی از نیروهای حزب الله را نزدیک بلندی های جولان هدف قرار داد. ماه گذشته نیز سلیمانی شخصا از بلندی های جولان بازدید کرد تا نیروهای سوری و حزب الله را در آنجا مستقر کند.

به ادعای این وبسایت، ایران در جنگ داخلی سوریه نیز دخالت کرده است. حدود دو هزار سرباز ایرانی و نیروی مورد حمایت ایران در حال حاضر در سوریه هستند.


سی بی اس در ادامه این گزارش نوشت: اتحاد ارتش روسیه با نیروهای نظامی ایران در سوریه، به یک کابوس تبدیل شده است. همکاری این دو کشور برای نگه داشتن بشار اسد در قدرت است. وی با تهدیدهای مطرح شده از جانب گروه های تروریستی داعش و القاعده و نیروهای معارض سوری در لبه پرتگاه قرار دارد. به همین دلیل روسیه برای کمک به وی وارد میدان شده است.

روسیه اواخر سپتامبر (حدود ۵۰ روز پیش) حملات هوایی خود را در سوریه آغاز کرد. به ادعای این وبسایت، روسیه پس از سفر قاسم سلیمانی به مسکو در ماه ژوئیه سال جاری میلادی (۴ ماه پیش) حملات خود را در سوریه آغاز کرد.

این تحلیلگر خاورمیانه در گفتگو با سی بی اس افزود: امروزه قاسم سلیمانی یکی از قدرتمندترین فرماندهان در خاورمیانه است. وی مخالف آمریکاست. او قادر است به خاورمیانه و شمال آفریقا سفر کند و به تأمین بودجه و فرماندهی گروه هایی از جمله حزب الله، حماس و نیروهای انصارالله بپردازد. "مایکل پریگنت" همچنین درباره هنرهای جنگی سردار قاسم سلیمانی -- از جمله حملات مورد حمایت ایران علیه نیروهای آمریکایی – اظهاراتی مطرح کرد. این تحلیلگر مدعی شد: ایران نیروهای نفوذی زیادی دارد. ایران نیروها را در کشور خود آموزش می دهد و آنها را برای طرح ریزی حملات علیه سربازان آمریکایی به عراق اعزام می کند. آنها همچنین از بمب های کنار جاده ای استفاده می کنند. حتی می توانند خودروهای جنگی را نزدیک پایگاه ها هدایت و خمپاره پرتاب کنند.
  • ۹۴/۰۸/۱۶
  • amirreza mahabadi

اسرائیل

قاسم سلیمانی

هدف

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی