اخبار و تحلیل سیاست های کشورهای جهان

دراین وبلاگ به بررسی مسائل سیاسی دنیا می پردازیم

اخبار و تحلیل سیاست های کشورهای جهان

دراین وبلاگ به بررسی مسائل سیاسی دنیا می پردازیم

طبقه بندی موضوعی
دسته بندی: فوتبال ایران تاریخ: ۰۶:۳۶:۰۷ ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
سایز متن:

بازهم اشتباه داوری!

به گزارش کاپ و به نقل از ایران ورزشی،بازهم متضررشدن پرسپولیس! اما این بار دیگر را جبرانی نیست. بازی جام حذفی بود و پرسپولیس حذف شد! یعنی یکی از برنامه‌های پرسپولیس نقش بر آب شد و دیگر پرسپولیسی‌ها نمی‌توانند امیدوار باشند! حذف از جامی که می‌توانست آنها را به سکوی قهرمانی نزدیک کند، صدایشان را درآورده و مثل همیشه سیبل این ماجرا داوربازی است! دقیقه 22بازی بازیکن ذوب با دروازه‌بان پرسپولیس تک به تک می‌شود و ایمان صادقی بیرون محوطه جریمه با دودست به طرف بازیکن می‌رود و همین نکته کافی است تا گروه داوری وارد شور و مشورت شوند. یدا... جهانبازی به صحنه نزدیک می‌شود و کارت قرمز را جلوی چشم دروازه‌بان پرسپولیس می‌گیرد. پرسپولیسی‌های شاکی دور داور حلقه می‌زنند و می‌خواهند او را متقاعد کنند که در این صحنه اشتباه کرده! جهانبازی که با اعتراض پرسپولیسی‌ها دچار تردید می‌شود به طرف کمک داور اول بازی(علی میرزابیگی ) می‌رود و از او چند بار می‌پرسد : «علی مطمئنی این صحنه هند بود.» و کمک او هر سه بار جواب می‌دهد: «مطمئن هستم». جهانبازی هم با این اطمینان که کمکش به صحنه نزدیک بوده و درست تصمیم گرفته بازیکن پرسپولیس را اخراج می‌کند. به این ترتیب با توجه به اینکه پرسپولیس به دلیل محرومیت دروازه‌بان اول خود، دروازه‌بان دوم را در این بازی درون دروازه گذاشته با اخراج این دروازه‌بان مجبور می‌شود از گلر سوم خود که اتفاقا خیلی جوان است، استفاده و 10 نفره بازی کند!
اما ماجرا چه بود؟ صحنه‌های تلویزیونی اینطور نشان می‌داد که صادقی هندی انجام نداده و جهانبازی در گرفتن این تصمیم دچار اشتباه شده است! این صورت ماجرا بود چیزی که مخاطب در ظاهر می‌دید. یعنی اشتباه جهانبازی در گرفتن هند! در حالی که اصل ماجرا جای دیگری بود و این تصمیم اشتباه را فرد دیگری گرفته بود. علی میرزابیگی کمک داور اول بازی در این صحنه به تصور هند پرچم خود را بالا برده و جهانبازی را در جریان قرار داده است! این داور هم به طرف میرزابیگی رفته و چند بار از او پرسیده مطمئن هستی و این کمک داور در پاسخ گفته، «بله اطمینان دارم.» این تمام ماجرای هندی است که به نفع ذوب و به ضرر پرسپولیس گرفته شد و در نهایت منجر به شکایت باشگاه پرسپولیس و واکنش‌های این باشگاه در مورد داور بازی شد اما از آنجایی که همیشه تصمیمات یک بازی به حساب داور بازی نوشته می‌شود، تمام هجمه‌ها به سمت داور بازی بود و از همان دقیقه 22 در ورزشگاه همه چیز به ضرر داور بازی شد. نکته قابل توجه اینکه وقتی داوران بازی بین دو نیمه به رختکن رفتند به آنها خبر دادند که این تصمیم صد درصد اشتباه بوده! و از همانجا شرایط بد از بدتر شد و جهانبازی با همان حالت ناراحتی 45 دقیقه نیمه دوم و وقت‌های تلف شده را سوت زد! بازی که فرجام خوشی برای این داور نداشت و این روزها را برای جهانبازی تلخ و نفسگیر کرده است! بازی تمام شد و طرف برنده تیم میزبان بود. جهانبازی و همکارانش اما برای این اشتباه نمی‌توانستند ورزشگاه را ترک کنند و حدود یک ساعت و نیم در ورزشگاه فولاد شهر ماندند و نتوانستند بیرون بروند. پلیس ورزشگاه که شرایط را برای این داور شهرکردی سخت دید به این داور پیشنهاد داد که از ورزشگاه فولاد شهر تا شهرکرد که منزل جهانبازی است او را اسکورت کند تا خطر جانی این داور را تهدید نکند. اما جهانبازی این پیشنهاد را قبول نکرد و خودش را بایک سواری به شهرکرد رساند! هرچند که این داور حتی جرات نداشت موبایل خود را روشن کند چرا که پیام‌های تهدید آمیز و فحاشی که از طریق پیامک برای او می‌آمد آزار دهنده بود. از سوی دیگر جو کمیته داوران هم بسیار ملتهب بود، تلفن این کمیته دایما زنگ می‌خورد و هواداران به اعضای کمیته داوران و داور بازی فحاشی می‌کردند!کمیته داوران هم در تماسی تمام این نکات را به گوش داور می‌رساندند. در این شرایط علی میرزابیگی کمک داور بازی که همه چیز را به ضرر داور می‌دید خودش با کمیته داوران تماس گرفته و به این نکته اشاره کرد که او مرتکب این اشتباه شده است! میرزابیگی حتی در هواپیما به گفته شاهدان به طرف پرسپولیسی‌ها رفت و اعلام کرد این خطا را او مرتکب شده و آنها نباید داور را مورد سرزنش قرار دهند! هرچند که حتی با اعتراف کمک داور بازی هم چیزی تغییر نکرد و هنوز داور بازی سیبل پرسپولیسی‌ها است!
جهانبازی داور باتجربه‌ای است که در این فصل به کمیته داوران کمک زیادی کرده است و حتی در زمانی که هجمه زیادی علیه داوری بود قضاوت خوب او در اهواز (بازی پرسپولیس و فولاد) این هجمه را تا حدود زیادی کم کرد. جهانبازی حتی در مصاحبه‌ای از پرسپولیسی‌ها حمایت کرد و گفت باید قبول کنیم به طور سهوی امسال داوری‌ها به ضرر پرسپولیس بوده! و همین مصاحبه باعث شد تا استقلالی‌ها او را داور پرسپولیسی خطاب کنند! اما یک اشتباه از سوی کمک داور و حذف پرسپولیس از جام حذفی شرایط را برای این داور سخت کرده است. این درحالی است که جهانبازی در سال‌های گذشته هر بار که احساس کرده کمکش به اشتباه پرچم زده، پرچم او را خوابانده و در بعضی مواقع در هنگامی که خودش هم فکر می‌کند که اشتباه کرده حتی تصمیم خود را نیز پس می‌گیرد به همین خاطر شجاعت او در بین داوران مثال زدنی است و همه او را داور شجاعی می‌دانند اما همین داور روزهای سختی را به خاطر یک اشتباه می‌گذراند و پیغامی که برای او گذاشته می‌شود زندگی شخصی‌اش را تحت تاثیر قرار داده و حتی کارهای روزمره خود را نمی‌تواند انجام دهد. حتی گفته شد روز پنج شنبه اعضای کمیته داوران به خاطر هجمه‌ای که علیه او راه افتاده جلسه اضطراری گذاشتند و قرار است برای جو راه افتاده فکر اساسی بکنند. با همه این اوصاف جهانبازی حسرت زمانی را می‌خورد که می‌توانست پرچم کمکش را بخواباند و الان قهرمان بازی پرسپولیس و ذوب باشد ولی این کار را انجام نداد و این روزها چهره بازنده بازی شده و تمام نگاه‌ها به سمت او منفی است!

  • ۹۴/۰۸/۱۶
  • amirreza mahabadi

تماس تلفنی

جهانبازی

رختکن

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی