اخبار و تحلیل سیاست های کشورهای جهان

دراین وبلاگ به بررسی مسائل سیاسی دنیا می پردازیم

اخبار و تحلیل سیاست های کشورهای جهان

دراین وبلاگ به بررسی مسائل سیاسی دنیا می پردازیم

طبقه بندی موضوعی

اختلاف نظر ایران و روسیه آغاز شد!

چهارشنبه, ۱۳ آبان ۱۳۹۴، ۰۵:۳۹ ب.ظ
رویترز؛
اختلاف نظر ایران و روسیه آغاز شد!
«اظهارات این مقام ایرانی و روسی موجب افزایش گمانه زنی ها در رابطه با اختلاف نظر روسیه و ایران در موضوع بشار اسد شده است ...»

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز، خبرگزاری "رویترز" (Reuters) در گزارشی تحت عنوان "موضع گیری روسیه درباره بشار اسد، حاکی از اختلاف نظر با ایران است" به دیدگاه ایران و روسیه در رابطه با آینده سوریه پرداخته و مدعی اخلاف نظر دو کشور در رابطه با بشار اسد است.

 

 

این ادعا در حالی از سوی رویترز مطرح می شود که ایران و روسیه موضع مشترکشان در رابطه با آینده سوریه را بیان کرده و مقامات دو کشور رسما  اعلام کرده اند که اصراری بر ماندن اسد بر قدرت نیست و مردم سوریه باید خودشان آینده کشورشان را تعیین کنند.

 


در این گزارش آمده است: «وزارت خارجه روسیه روز سه شنبه در اظهار نظری که حاکی از ایجاد تدریجی اختلاف با ایران دارد، عنوان کرد که روسیه باقی ماندن بشار اسد در قدرت را به عنوان یک مسئله اصولی نمی داند.

 

 

"ماریا زاخاروا" سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در پاسخ به سئوال یک خبرنگار مبنی بر اینکه "آیا حفظ بشار اسد یک اصل مهم برای مسکو است؟" گفت: "مطلقا نه! ما به هیچ وقت چنین چیزی نگفته ایم. ما نمی گوییم اسد باید بماند یا برود."

 

 

اظهارات فرمانده سپاه پاسداران ایران در روز دوشنبه که حاکی از تعهد بیشتر تهران به بشار اسد نسبت به مسکو بود نیز موجب افزایش گمانه زنی ها در رابطه با اختلاف نظر روسیه و ایران در رابطه با بشار اسد شده است.»

 

 

در ادامه این گزارش آمده است: «به هر حال یک مقام ارشد منطقه ای می گوید که "اختلاف چندانی میان روسیه و ایران در رابطه با بشار اسد وجود ندارد. آن ها بر ماندن او در قدرت اتفاق نظر دارند و اینکه مردم سوریه باید رئیس جمهور خود را انتخاب نمایند." روسیه و ایران بر باقی ماندن اسد در مقام ریاست جمهوری و انتخاب رئیس جمهور آینده توسط مردم سوریه توافق کرده اند.»

 

 

در انتهای این گزارش آمده است: «این مقام ارشد منطقه ای که در جریان ارتباطات دیپلماتیک در رابطه با سوریه قرار دارد، آب سردی بر هر گونه طرح احتمال اختلاف نظر میان ایران و روسیه ریخته و می گوید: "اصلا چنین موضوعی را فراموش کنید. هیچ اختلافی میان روسیه و ایران در رابطه با بشار اسد وجود ندارد."»

 

 

 

 



  • ۹۴/۰۸/۱۳
  • amirreza mahabadi

اختلاف

ایران

روسیه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی