اخبار و تحلیل سیاست های کشورهای جهان

دراین وبلاگ به بررسی مسائل سیاسی دنیا می پردازیم

اخبار و تحلیل سیاست های کشورهای جهان

دراین وبلاگ به بررسی مسائل سیاسی دنیا می پردازیم

طبقه بندی موضوعی

داعش یک شهر دیگر سوریه را گرفت

دوشنبه, ۱۱ آبان ۱۳۹۴، ۰۵:۴۲ ب.ظ
داعش یک شهر دیگر سوریه را تصرف کرد.
به گزارش نامه نیوز، رویترز نوشت: درگیری ها در سوریه میان طرف های متخاصم در این کشور شدت گرفته است. اعضای داعش توانستند روز یکشنبه با بیرون راندن ارتش سوریه، یک شهر دیگر این کشور را تصرف کنند.

براساس این گزارش، شهر کوچک "مهین" در جنوب غربی استان حمص از سیطره دولت سوریه خارج شده و به دست داعش افتاده است.

دراین درگیری ها 50 نفر از نیروهای نظامی دولتی سوریه کشته شدند. درگیری ها تا ورودی شهر مسیحی نشین صدد نیز ادامه یافت.

با این اتفاق، داعش به 20 کیلومتری راه اصلی ارتباطی دمشق با شهرهای حمص، حماه و حلب رسیده است. در صورت تصرف این جاده ارتباطی توسط داعش، مسیر ارتباطی پایتخت با این شهرهای مهم قطع خواهد شد.

گروه مسلح و افراط گرای داعش هم اکنون حدود یکم سوم از خاک سوریه را در تصرف خود دارد. شهر رقه در سوریه نیز پایتخت داعش و محل استقرار ابوبکر بغدادی سرکرده این گروه مسلح است.

رویترز اضافه کرد: پیشروی داعش با وجود شدت گرفتن حملات جنگنده های روسیه و نیروهای سوریه علیه گروه های مسلح و تندرو روی می دهد.

هم اکنون جنگنده های ارتش روسیه و جنگنده های ائتلاف نظامی به رهبری آمریکا به صورت جداگانه مراکز داعش را در سوریه بمباران می کنند. همچنین ارتش سوریه، اعضای حزب الله لبنان، حامیان مسلح دولت سوریه و مخالفان مسلح دولت بشار اسد رئیس جمهوری سوریه، افراد مسلح کردهای سوریه و شمار دیگری از گروه های مسلح در سوریه به صورت جداگانه در حال جنگ علیه داعش هستند.

همزمان آمریکا نیز اعلام کرده است که با اعزام تعداد اندکی از نیروهای ویژه (زیر 50 نفر ) به سوریه از عملیات های ضدداعش حمایت بیشتری می کند.
  • ۹۴/۰۸/۱۱
  • amirreza mahabadi

داعش

سوریه

عراق

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی