اخبار و تحلیل سیاست های کشورهای جهان

دراین وبلاگ به بررسی مسائل سیاسی دنیا می پردازیم

اخبار و تحلیل سیاست های کشورهای جهان

دراین وبلاگ به بررسی مسائل سیاسی دنیا می پردازیم

طبقه بندی موضوعی
کره‌شمالی جسد یک سرباز آمریکایی را که در زمان جنگ دو کره مفقود شده بود، پس از 65 سال، تحویل خانواده‌اش داد.
به گزارش جنرال نیوزکره‌شمالی جسد یک سرباز آمریکایی را که در زمان جنگ دو کره مفقود شده بود، پس از 65 سال، تحویل خانواده‌اش داد.

به گزارش تایم، پیونگ‌یانگ بقایای جسد «رابرت وی ویت،» سرباز 20 ساله آمریکایی، را که در زمان جنگ دو کره مفقود شده بود، پس از 65 سال، تحویل خانواده‌اش در ایالت «کالیفرنیا» داد. رابرت نوامبر 1950 (آبان 1329)، زمانی که هزاران سرباز چینی به گردان وی در کره شمالی حمله کردند، به اسارت گرفته شد. وی اواخر ژانویه 1951 (اوایل بهمن 1329) در زندان بدلیل سوء‌تغذیه، جان خود را از دست داد.

نیم قرن طول کشید تا گروه تفحص آمریکا-کره‌شمالی توانست بقایای جسد این سرباز نگون‌بخت را پیدا کند. ماه گذشته و 15 سال پس از پیداشدن بقایای جسد، آزمایش‌های «دی‌اِن‌اِی» ثابت کرد استخوان‌های کشف‌شده متعلق به «رابرت وی ویت» است.

پیونگ‌یانگ بقایای جسد رابرت را به «لاورن مینیک،» خواهر 82 ساله و تنها بازمانده خانواده وی، تحویل داد. لاورن که زمان مفقود شدن برادرش تنها 17 سال داشت، در گفتگو با «پرس تلگرام» گفت: «خوشحالم که او قرار است به خانه، جایی‌که به آن تعلق دارد و نزد خانواده‌اش برمی‌گردد.»

منبع:باشگاه خبرنگاران

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی