اخبار و تحلیل سیاست های کشورهای جهان

دراین وبلاگ به بررسی مسائل سیاسی دنیا می پردازیم

اخبار و تحلیل سیاست های کشورهای جهان

دراین وبلاگ به بررسی مسائل سیاسی دنیا می پردازیم

طبقه بندی موضوعی

جنتی:برجام به امضای رهبری نرسیده است/شورای عالی امنیت برجام را تصویب کرد و مجلس در حاشیه بود

سیاست > احزاب و شخصیت‌ها - امام‌جمعه موقت تهران به راه‌های نفوذ دشمن در مراکز تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیر کشور پس از برجام اشاره کرد و گفت: دشمن سعی می‌کند نفوذ‌ی‌های خود را به مجلس بفرستد.

به گزارش تسنیم، آیت‌الله احمد جنتی خطیب نمازجمعه این هفته تهران در خطبه‌ دوم نمازجمعه، ضمن تبریک و تسلیت به مناسبت شهادت شهید سردار همدانی، از مردم تهران و همدان به دلیل حضور در این مراسم تقدیر کرد و گفت: واقعا‌ً از شما مردم که شهید همدانی را تشییع کردید، تشکر می‌کنم. شهید عزیزمان، شهید همدانی را شما مردم تشییع کردید و مردم شریف و عزیز همدان تشییع باشکوه و معناداری کردند. در این موارد مردم نشان می‌دهند که موضع ما چیست و ما در کجای کار هستیم و چه کسانی را دوست داریم. ما این سپاهیانی که این‌طور سینه سپر کردند و به گرداب شهادت وارد می‌شوند و به قتل‌گاه خودشان با عشق و علاقه می‌روند را دوست داریم. به اینها طعن نزنید. درباره اینها حرف‌های نامناسب نزنید و نیت‌های سوء درباره اینها نداشته باشید.

وی به سالگرد ارتحال مرحوم آیت‌الله مهدوی‌کنی اشاره کرد و گفت: این عزیز بسیار دوست‌داشتنی، متدین، عاقل، فهیم، خدمت‌گذار، زجر کشیده، زندان رفته و شکنجه دیده است. از خداوند می‌خواهیم که روحش را خداوند با حضرت علی(ع) محشور کند.

امام‌جمعه موقت تهران به ارتحال آیت‌الله خزعلی اشاره کرد و افزود: بنده بیش از 50 سال در خدمت ایشان بودم و یک گناه از او ندیدم. عشق و علاقه‌اش به علی و آل علی(ع) و به رهبر عزیزمان و نیز امام بزرگوارمان فوق‌العاده بود.

آیت‌الله جنتی با بیان اینکه مرحوم آیت‌الله خزعلی دلش از کسانی که کارهایی می‌کنند تا راه رهبری و امام را منحرف کنند، پر از غصه بود، گفت: وی دشمن سرسخت اینها بود. نمی‌خواهم نام ببرم، اما از یکی از آنها نام می‌برد و به بنده می‌گفت من هر شب او را لعنت می‌کنم، بله همین‌طور است و مستحق لعنت هم هست. او بد عمل کرده و می‌کند.

وی به ذکر خاطره‌ای از آیت‌الله خزعلی اشاره کرد و گفت: در شب 21 ماه رمضان سال 74 بچه سیدی به نام حسین که از بیماری شفایافته بود در مراسمی که آیت‌الله خزعلی حضور یافته بود، حضور یافت و هنگام مناجات حال بدی به وی دست داد و زمانی که به حال عادی بازگشت گفت که من حضرت علی(ع) را در این شب دیده‌ام و ایشان(حضرت علی«ع») گفتند که من آیت‌الله خزعلی را دوست دارم، چون بسیاری را هدایت کرده، البته سند این خاطره موجود است. بنده همین را فقط در مورد فضیلت‌های آیت‌الله خزعلی می‌گویم.

دبیر شورای نگهبان در بخش دیگری از سخنانش به موضوع حادثه منا اشاره کرد و گفت: این مسئله واقعاً مسئله کشنده‌ای بود و مسئله‌ای بود که واقعاً غم و غصه دلها را زیاد کرد و دلها را نیز پر از غم و غصه کرد.

آیت‌الله جنتی افزود: انسان نمی‌داند که چرا اینطور است؟ این حرم امن خدا که یک آهو و گنجشک و یا حتی یک چرنده در آن امن است در این حرم امن و آن هم در روز عید قربان و آنهم در لباس احرام و هوای گرم عده‌ای زیر دست و پا له شوند و عده‌ای هم از تشنگی بمیرند؟! خدایا این آل سعود را لعنتشان کن. خدایا انتقام این خون‌ها و خون‌هایی که دارند در یمن وجاهای دیگر می‌ریزند و به داعش کمک می‌کنند و پول و سلاح می‌دهند را از ظالمیان بگیر.

وی با اشاره به اینکه نزدیک به 400 نفر در حادثه منا کشته شده‌اند و 65 نفر نیز مفقود هستند، گفت: در این مفقودین افراد با ارزشی هستند، البته بقیه این افراد هم با ارزش بودند که به هرحال این بی کفایتی آل سعود در این حادثه قطعی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: گفته می‌شود که کمیته حقیقت یاب باید برای پیگیری حادثه منا تشکیل شود البته باید هم تشکیل شود و از کشورهای اسلامی بیایند و رسیدگی کنند که چرا اینطور شد. اما بنده مطمئنم تا وقتی که آمریکا از آل سعود پشتیبانی می‌کن کمیته حقیقت یاب هم در نهایت با صدور قطعنامه‌ای آل سعود را محکوم می‌کند والسلام.

آیت‌الله جنتی در بخش دیگری از سخنانش به تهدیدات رهبر معظم انقلاب علیه رژیم آل سعود به دلیل همکاری نکردن با دولت ایران به جهت پیگیری ابعاد حادثه منا و انتقال اجساد جان باختگان افزود: خداوند عزت رهبر عزیزمان را زیاد کند که اینها را تهدید کردند و عکس العمل‌های خشن و سخت و محکم داشتند که انشاءالله این تهدیدات روزی عمل شود و اینها قدری عقب نشینی کردند و حاضر شدند که زودتر اجساد را تحویل بدهند و همکاری‌هایی داشتند که خداوند عزت حضرت آقا را زیاد کند.

وی در همین زمینه با بیان اینکه دولت و قوه قضاییه باید موضوع حادثه منا را پیگیری کنند، اظهار داشت: نباید اجازه دهند که کوتاه و فراموش شود و انشاءالله هم که فراموش نمی‌شود. کسانی هم که از این جانباختگان تجلیل کردند، بخصوص صدا و سیما و رسانه‌ها تقدیر می‌کنم و از خدا می‌خواهم که به همه آنها انشاءالله خیر دهد. اینها مهاجر الی الله بودند.

خطیب موقت نمازجمعه تهران در بخش دیگری از سخنانش به موضوع بررسی برجام در مجلس اشاره کرد و گفت: بالاخره وضعیت برجام تمام شد، در مجلس مصوبه‌ای داشتند، البته بعضی تصور می‌کنند که مجلس برجام را تصویب کرده است، خیر برجام در شورای عالی امنیت ملی مطرح شده و آنها هم نظر دادند و تأیید کردند اما هنوز به امضا و تأیید مقام معظم رهبری نرسیده است. این کاری که مجلس کرد، چیزی در حاشیه برجام بود که دولت را موظف کرد که در اجرای این برجام یک اقداماتی متقابل و متناسبی را در مقابل آمریکایی‌ها داشته باشد و رعایت کرده و در چارچوب مصوبات شورای عالی امنیت ملی حرکت کند.

آیت‌الله جنتی ضمن تقدیر از نمایندگان مجلس به دلیل بررسی و تصویب طرح اقدام متقابل و متناسب دولت در اجرای برجام تصریح کرد: مواد این طرح خوب است، خدا خیرشان دهد و نمایندگان مجلس واقعاً در این قضیه کار کردند. بنده از کمیسیون ویژه بررسی برجام که در مجلس تشکیل شد و خیلی هم زحمت کشیدند تقدیر می‌کنم، اجرشان با خدا باشد؛ البته کاری ندارم که زحمات آنها چقدر به نتیجه رسیده یا نرسیده است. اما زحمات آنها برای ما قابل قدردانی و تشکر است.

وی با بیان اینکه در این مرحله پیامدهای اجرای برجام را مدنظر قراردهیم گفت: باید مراقب باشیم که اینها با ما عهد و پیمان می‌بندند عهد شکنند و به پیمانشان وفادار نیستند، باید مراقب باشیم و ببینیم که می‌خواهند چکار کنند. اینها هزار بهانه می‌آورند و به جای اینکه ما آنها را محکوم کنیم، آنها ما را محکوم می‌کنند و مدام ایراد و اشکال می‌گیرند و می‌گویند به آن وفا و عمل نکردید.

دبیر شورای نگهبان با بیان اینکه راه برای شیطنت غربی‌ها و بخصوص آمریکایی‌ها در اجرای برجام باز است، تأکید کرد: در هر صورت ما هم باید قرص و محکم پیگیر باشیم و مواظب باشیم که همین مقداری که این توافقنامه به ما امکان می‌دهد را از آن حداکثر استفاده را داشته باشیم. در این قضیه هم رسانه‌ها اطلاع رسانی خوبی کردند، رسانه ملی هم اطلاع رسانی خوبی کرد و مردم هم در صحنه بودند. که به نظرم می‌آید که در جلسات عمومی دیگر نباید در مورد برجام بحث کنیم و مطلب را تمام شده بدانیم. اینکه خیر و شر بود، کم یا زیاد و یا خوب و بد بود را باید آن را تمام شده تلقی کنیم و فقط سراغ این برویم که حقی که در این برجام به ما داده شده است را به ما پرداخت شود.

آیت‌الله جنتی لغو تحریم‌ها را فلسفه برجام دانست و اظهار داشت: این موضوع باید جدی گرفته شود. اگر این تحریم‌ها به ثمر برسد و لغو شود و تعلیق و توقف نداشته باشد، برجام به ثمر رسیده است. اما اگر آنها خواستند از این وظیفه‌شان شانه خالی کنند و به وسیله توقف و امثال آن کار را متوقف کنند، اینجا لازم است که واقعاً باید بگوییم که برجام به کلی نتیجه نداده و بی نتیجه و بی فایده مانده است اما امیدواریم بالاخره مسائل و امکاناتی بیاید و تحریم‌ها برداشته شود.

وی ادامه داد: دولت باید در اجرای برجام قاطعیت داشته باشد. برخوردهای افراطی و تفریطی نباید با مسئله برجام بشود. رعایت اعتدال باید در این موضوع بشود. اینها گام‌های بعدی دارند. البته امیدوارم که بنده اشتباه کرده باشم اما به نظرم این قدم اولی است که آنها برداشته اند و موفقیت‌هایی پیدا کرده اند و بعد هم می‌خواهند اگر به آنها رو دهیم و مقاومت نکنیم و ملت دو دولت و هم در مقابل آن نایستند اینها در آینده می‌گویند که اسرائیل را به رسمیت بشناسید.

عضو مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: اگر ما مقاومت نکنیم آنها پس از برجام می‌گویند که حقوق زن و مردم هم باید مساوی شود و باید حکم قصاص را برداریم و ازدواج‌های همجنس بازان نیز از سوی ما باید تأیید شود. از این بایدها فراوان دارند. ممکن است بگویند که باید ارتباطتان را با سوریه، حزب الله لبنان وعراق قطع کنید. زیرا اینها تروریست هستند. البته اینها از این حرف‌های نامربوط زیاد دارند. اما ما با هدایت‌های مقام معظم رهبری تا آخر ایستاده‌ایم و انشاءالله ارتباطمان را با همه انقلابیون اسلامی و تا آخرین قطره خونمان حفظ خواهیم کرد.

آیت‌الله جنتی با بیان اینکه غربی‌ها و بخصوص آمریکا نقشه کلی دارند و طبق فرموده مقام معظم رهبری می‌خواهند در منطقه حاکم شود گفت: آنها می‌خواهند منطقه و درکنار آن ایران را قبضه کنند این مسئله مهمی است که آنها به دنبال آن هستند. آنها می‌خواهند سوریه، لبنان، عراق و ایران را قبضه کرده و سیاست‌های خودشان را در آن پیاده کنند.

وی به نفوذ آمریکایی‌ها در داخل کشور پس از اجرای برجام اشاره کرد و گفت: آنها می‌خواهند در مراکز تصمیم سازی و تصمیم گیری نفوذ کنند، یکی از مراکز تصمیم سازی مجلس است، اینها سعی می‌کنند تا جایی که می‌توانند عوامل و نفوذی‌های خودشان را به مجلس بفرستند و این طوری باشد که کسی نفهمد و متوجه نشود. در دولت مراکزی تصمیم ساز است که این غیر از هیئت دولت که تصمیم می‌گیرد است، زیر مجموعه‌ها تصمیم ساز هستند و آنها چیزهای را آماده کرده و می‌پزند و برای تصمیم به دولت می‌دهند که در آنجا هم می‌خواهند نفوذ کنند و در تصمیم سازی نفوذ داشته باشند. می‌خواهند درباره فرهنگ، فرهنگ غربی را حاکم کنند و این فرهنگ اسلامی را از ما بگیرند، این سیاست‌هایی است که آنها به دنبال آن هستند و پس از برجام به دنبال آن می‌آیند.

خطیب موقت نمازجمعه تهران با بیان اینکه در مسائل اقتصادی و سیاسی نیز به دنبال نفوذ هستند، گفت: انشاءالله این آرزوها را به گور خواهند برد.

آیت‌الله جنتی در پایان به موضوع مسئله انتفاضه فلسطین اشاره و خاطرنشان کرد: انتفاضه سوم دوباره شروع شده است. عزیزان فلسطینی با حرکت‌های انتحاری که تعدادی از آنها را کشتند، اقداماتی انجام دادند. انشاءالله امیدواریم که این حرکت هم طوری باشد که مسجد الاقصی را از تعرض این قاصبین سرزمین فلسطین آزاد کند.

به گزارش تسنیم،دبیر شورای نگهبان همچنین در خطبه‌های اول نمازجمعه این هفته تهران ضمن دعوت خودش و نمازگزاران به پرهیزکاری و تقوای الهی گفت: لازم است در اینجا به مناسبت ایام سوگواری امام حسین(ع) و شهادت 72 تن از یاران باوفایش به شما نمازگذاران و همه مردم تسلیت بگویم.

آیت‌الله جنتی افزود: این ایام، ایامی است که همه عزادار و سیاه پوش، نوحه خوان هستند و نوحه سراها به پاست.هرچه انسان درباره قیام کربلا و عاشورا حرف بزند بازهم کم گفته است.

وی در بخش دیگری از خطبه‌های اول نمازجمعه تهران به موضوع غدیر و نقش ولایت پذیری شیعیان و رهروان حضرت علی(ع) اشاره و خاطرنشان کرد: اینکه در آیات متعدد قرآن به موضوع ولایت تأکید شده مسئله این است که ولایت شهادت بهترین بندگان خدا را بوجود می‌آورد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی