اخبار و تحلیل سیاست های کشورهای جهان

دراین وبلاگ به بررسی مسائل سیاسی دنیا می پردازیم

اخبار و تحلیل سیاست های کشورهای جهان

دراین وبلاگ به بررسی مسائل سیاسی دنیا می پردازیم

طبقه بندی موضوعی

با مصر علیه ایران متحد می‌شویم!

پنجشنبه, ۲۳ مهر ۱۳۹۴، ۰۹:۳۹ ق.ظ
ژنرال بازنشسته سعودی و دلال روابط ریاض-تل‌آویو، با هدف تحریک مقامات مصری علیه جمهوری اسلامی ایران مدعی شد قاهره و ریاض باید در برابر ایران متحد شوند.
با مصر علیه ایران متحد می‌شویم!
به گزارش افکار خبر، «انور عشقی» در یادداشتی در روزنامه مصری «الاهرام» با عنوان «خطر نظام ایران بر امنیت ملی جهان عرب» مدعی شد؛ عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر پس از رسیدن به قدرت با اراده مردم، اهمیت امنیت ملی عربی را درک کرد و در این خصوص با عبدالله بن عبدالعزیز پادشاه پیشین عربستان - که اهمیت موضوع امنیت ملی عربی را در اولین نشست شورای امنیت ملی عربستان مطرح کرد- هماهنگ بود.

این تحلیلگر عربستانی با تلاش برای ترمیم روابط دیپلماتیک قاهره و ریاض که دچار شکاف و تیرگی شده، ادعاها و اتهام های خود علیه جمهوری اسلامی ایران را تکرار کرد و مدعی شد: هر دوی آنها (عبدالفتاح السیسی و عبدالله) به خطر تروریسم و ایران علیه ملت های عربی واقف هستند. آمریکا و بیشتر کشورهای جهان، ایران را پس از آنکه به عناصر القاعده پناه داد و امنیت آنها را تامین کرد، در فهرست کشورهای حامی تروریسم قرار دادند.

نظامی بازنشسته عربستان که دیدار و گفتگوی اخیرش با «دوری گلد» مدیر کل وزارت خارجه رژیم‌ صهیونیستی در رسانه ها خبرساز شد، همچنین در ادامه اظهارات خود علیه جمهوری اسلامی ایران مدعی شد: ایران از زمان حوادث الخُبر در سال ۱۹۹۶ که در آن ۱۹ نظامی آمریکایی کشته و بیش از ۲۷۰ نفر نیز زخمی شدند، از طریق عوامل نفوذی خود در کشورهای عربی از جمله حزب الله، به بی ثبات کردن خاورمیانه پرداخته است.

عشقی در یادداشت خود خواستار وحدت مصر و عربستان برای رویارویی با ایران شد و گفت: ایران خطر بزرگی برای امنیت ملی عربی به شمار می رود.
  • ۹۴/۰۷/۲۳
  • amirreza mahabadi

ایران

علیه ایران

متحد

مصر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی