اخبار و تحلیل سیاست های کشورهای جهان

دراین وبلاگ به بررسی مسائل سیاسی دنیا می پردازیم

اخبار و تحلیل سیاست های کشورهای جهان

دراین وبلاگ به بررسی مسائل سیاسی دنیا می پردازیم

طبقه بندی موضوعی
دیدار وزیر ورزش و جوانان با مشاور ویژه دبیرکل سازمان ملل

لمکه : گریه زنان فوتبالیست برای محرومیت شان از المپیک به خاطر حفظ اعتقادشان برای جهانیان ناراحت کننده بود

مشاور ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور توسعه ورزش برای صلح با بیان این که امیدواریم ورزش در ایران و سراسر جهان با هدف ابزاری برای گسترش صلح توسعه یابد، گفت: هیچ کس حق ندارد مانع حضور فردی به خاطر اعتقاداتش در میادین ورزشی شود.

مشاور ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور توسعه ورزش برای صلح با بیان این که امیدواریم ورزش در ایران و سراسر جهان با هدف ابزاری برای گسترش صلح توسعه یابد، گفت: هیچ کس حق ندارد مانع حضور فردی به خاطر اعتقاداتش در میادین ورزشی شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، ویلفرد لمکه با ابراز خوشحالی از برنامه فدراسیون جانبازان و معلولان در هفته پاراالمپیک، اظهارداشت: این اقدام ایران را ستایش می کنم و امیدوارم جمهوری اسلامی ایران به عنوان الگو، در حوزه ورزش معلولان معرفی شود .
او پیشنهاد نامگذاری یک هفته به نام پارالمیپک را اقدامی هوشمندانه برای توسعه ورزش معلولان دانست و گفت: امیدوارم این روز به عنوان روزی ملی برای ورزش معلولان در تمام جهان ثبت شود.
مشاور ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور توسعه ورزش برای صلح، در دیدار با وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: در این دو روز شاهد اتفاقات بسیار خوبی به خصوص در حوزه ورزش معلولان بودم و به اعتقاد من کاری بسیار حرفه ای بود که می تواند به عنوان الگو برای بسیاری از کشور ها مورد استفاده قرار بگیرد.
لمکه تاکید کرد: شما برای تمام دنیا الگو هستید و باید بگویم کارتان در حوزه ورزش معلولان عالی بود و از سفر به ایران احساس بسیار خوبی دارم .
وی در ادامه گفت و گوهایش به ممانعت از حضور زنان فوتبالیست ایران به خاطر داشتن پوشش اسلامی اشاره کرد و گفت: تصویر گریه بانوان ایرانی بعد از محرومیت به خاطر حجاب و حفط اعتقادشان از مسابقات مقدماتی المپیک لندن تصویری ناراحت کننده برای جهانیان بود و من را هم بسیار مرا متاثر کرد در همان زمان با مقامات فیفا تماس گرفتم و این موضوع را مطرح کردم و خوش حالم امروز بانوان مسلمان با حفظ ارزش ها و اعتقاداتشان در ورزش قهرمانی فعالیت می کنند.
مشاور ویژه دبیر کل سازمان ملل متحد در دیدار با وزیر ورزش و جوانان ادامه دارد: هیچ کسی حق ندارد مانع حضور فردی به خاطر اعتقاداتش در میادین ورزشی شود.
وی برای بهبود عملکرد ایران در حوزه ورزش پیشنهاداتی را مطرح کرد و گفت: نظر من این است که با همکارانتان در امور خارجه نشست هایی را داشته باشید تا پیام هایتان در حوزه ورزش، صلح و حضور زنان مسلمان با حفظ ارزش های دینی مطرح شود.
مشاور ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور توسعه ورزش برای صلح، در این دیدار افزود: مجمع عمومی سازمان ملل 26 مهرماه برگزار می شود و دراین جلسه بررسی حقیقت بازی های المپیک در دستور کار قرار دارد ضمن اینکه اعضا در این نشست در مورد ارزش های ورزش و این رویدادمهم گفت گو خواهند کرد.
مشاور ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور توسعه ورزش برای صلح، در ادامه با تاکید براین موضوع که سیاست و ورزش دو مقوله جدا ازهم هستند، یادآور شد: تحریم های سیاسی هیچ ربطی به ورزش و خانواده بزرگ ورزش جهان ندارد و ما باید از ورزش به عنوان ابزاری برای توسعه صلح در جهان استفاده کنیم.
او با بیان این که بزرگان ورزش به احترام انسان ها به یکدیگر اعتقاد دارند، افزود: ما در ورزش به سلاح احتیاج نداریم، بلکه به دوستی و احترام به نوع بشر اعتقاد داریم.
او در پایان گفت: امیدوارم بتوانیم ورزش را در ایران و سراسر جهان با هدف ابزاری برای گسترش صلح توسعه بدهیم.

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی