اخبار و تحلیل سیاست های کشورهای جهان

دراین وبلاگ به بررسی مسائل سیاسی دنیا می پردازیم

اخبار و تحلیل سیاست های کشورهای جهان

دراین وبلاگ به بررسی مسائل سیاسی دنیا می پردازیم

طبقه بندی موضوعی

به گزارش جام نیوز، «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه اعلام کرد که چهار کشتی جنگی نیروی دریایی روسیه، 26 موشک را به موضاع تکفیری‌های «داعش» در سوریه شلیک کرده‌اند.

 

این در حالی است که «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه نیز اعلام کرد که این موشک‌ها را از دریای خزر به سمت مواضع داعش شلیک کرده‌اند.

 

وزارت دفاع روسیه همچنین اعلام کرد که آمادگی دارد با پنتاگون درباره اوضاع سوریه وارد گفت‌وگو و ارتباط شود و از طرف دیگر پوتین خواستار ادامه تعامل مسکو درباره مسئله سوریه با آمریکا، ترکیه، عربستان سعودی و ایران شد.

 

نقشه پرتاب موشکهای روسی از دریای خزر: راشا تودی

 

وزارت دفاع روسیه همچنین اعلام کرد که نیروهای هوافضا روسیه 19 مقر فرماندهی داعش، 12 انبار سلاح، 71 خودروی زرهی در سوریه را از 30 سپتامبر تاکنون هدف قرار داده‌‌اند.

 

شویگو در اینباره گفت: «چهار کشتی موشکی، 26 موشک کروز را به 11 هدف شلیک کردند. طبق داده‌های کنترل هدف، تمامی اهداف تخریب شده است و هیچ غیرنظامی متحمل آسیب نشده است».

 

طبق این گزارش، حملات موشکی از ناوگان روسیه در دریای خزر صورت گرفته است. اوایل امروز، کشتی‌های جنگی روسیه نقش مهمی در استقرار جنگنده‌های روسی در سوریه ایفا کردند و تجهیزات و تدارکات را به یک پایگاه هوایی در لاذقیه و پایگاه قدیمی نیروی دریایی این کشور در «طرطوس» منتقل کردند.

 

مسکو اعلام کرده است که حملات نیروی زمینی اسد با پشتیبانی حملات هوایی جنگنده‌های روسیه انجام می‌گیرد.

 

روسیه از هفته گذشته، به درخواست دولت «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه و با مجوز پارلمان مسکو، حملات هوایی خود به مواضع داعش در سوریه را آغاز کرده است و تاکنون خسارات چشمگیری را به تکفیری‌های داعش وارد آورده است.

 

این در حالی است که غرب به ویژه آمریکا که در پیشبرد اهداف ائتلاف بین‌المللی تحت رهبری آمریکا علیه داعش موفق عمل نکرده‌اند، به طور مداوم به انتقاد از حملات هوایی روسیه در سوریه می‌پردازند.


  • ۹۴/۰۷/۱۶
  • amirreza mahabadi

حمله

دریایی روسیه

نظرات  (۱)

سلام
متنتون نمایش داده نمیشه! 
به وبلاگم سر بزنید
موفق باشید
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی